בועת ה-NFT ממשיכה להתרחב, וכעת סלב חדש בישראל החליט לטמון את ידו בצלחת. מדובר באחד השפים המוכרים בישראל - יובל בן נריה. בעלי המסעדות a, טאיזו ומיאזאקי משיק קולקציה של 9 NFTs שאמורים "להעניק כרטיס כניסה ייחודי לחוויות פרטיות עם השף בעולם האמיתי".
הסדרה מורכבת מההשראות הקולינריות של בן נריה ומשקפת את ההשפעה שיש לתרבות יפן ומזרח אסיה על עבודתו, כל אימאג' מתמקד בחומר יסוד: אש, קרח, שולחן, אדמה, מים, חרס, זן, עץ ונייר. בשונה מרוב ה-NFT, ישנו ערך מוסף מעבר לבעלות על הNFT, מי שקונה כזה נכנס לסוג של מועדון חברים אקסקלוסיבי של בן נריה - הרוכשים יזכו לארוחות שף פרטיות ויוצאות דופן ובעתיד גם צפויה להיות סדנה עמו.
בתוך שלוש שעות מאז השקת האתר, נמכרו כל הפריטים בסדרה במחיר התחלתי של 500 דולר ל-NFT (במטבע הקריפטוגרפי אתריום).
כעת היצירות עברו לשוק המשני בפלטפורמה של OpenSea, שם הסוחרים מקווים לעשות את הרווח שלהם. אם תרצו לרכוש אותם תדעו שהמחיר המבוקש עליהם נע בין אלפי דולרים לעשרות אלפי דולרים, למרות זאת, נראה כרגע שההצעות עליהן לא ממש מתקרבות למחירים המבוקשים - ליצירת "הזן" אשר נמכרת במחיר של יותר מ-16 אלף דולר, נרשמו עד כתיבת שורות אלו רק שתי הצעות שנעות בסביבות ה-700 דולר. כך גם עם היצירה "אש" אשר מחירה לפי האתר הוא 64 אלף דולר, ועד כה ההצעה הכי גבוה של הגולשים היא 1,500 דולר בלבד.
השף מגיע לסצנה הצפופה של סלבס שקונים או מייצרים NFT דווקא ברגע מאוד קשה לתעשייה, כאשר כמה מומחים טוענים שאין לבועה הזאת עוד לאן להתרחב וסופה מתקרב. מצד שני תומכי הז'אנר ממשיכים לטעון שיש עדיין שוק ליצירות כאלה וה-NFT עדיין לא מת.
הכניסה לעולם ה-NFT של בן נריה דווקא בימים אלו היא לא מקרית בכלל, הערב (25/5) יעלה ב- "yes דוקו" סרט הדוקו-קולינרי הישראלי: "המסעדה הטובה בישראל", שמלווה את שף בן נריה בשנתיים האחרונות.
פרויקט ה-NFT נעשה בשיתוף פעולה עם חברת Mintlife.io שמציעה שירותי אפיון, עיצוב ופיתוח לפרויקטי NFT ועולמות התוכן ב-Web3.