טראמפ מעלה הילוך במלחמה נגד טיקטוק: אחרי שאיים לחסום את האפליקציה בארצות הברית, הנשיא רותם את קמפיין הבחירות שלו לטובת המאבק בענקית התוכן הסינית.

בסוף השבוע האחרון פירסם קמפיין הבחירות מודעות בתשלום בפייסבוק ובאינסטגרם, שמזמינות את המשתמשים "לחתום על עצומה לחסימת האפליקציה" – וקוראות "להגן על הילדים שלנו מפני סין". אחת מהמודעות שטראמפ פרסם הוסרה על ידי פייסבוק בעקבות חריגה מכללי השימוש, לאחר שכללה את סקר הבא: "טיקטוק היקרה, מגיעה לאזרחי ארצות הברית פרטיות".

מדובר בצעד ישיר ומתבקש במלחמה של טראמפ נגד טיקטוק. מוקדם יותר החודש הצהיר הנשיא שהוא שוקל לחסום את האפליקציה בעקבות תפקידה של סין בהתפרצות הקורונה, כשמזכיר המדינה מייק פומפאו טען שהיא מאיימת על הביטחון הלאומי ומעבירה מידע לסין.

קמפיין המודעות האחרון של טראמפ הזכיר גם את שערוריית אבטחת המידע אליה נקלעה טיקטוק בסוף החודש שעבר. זאת, אחרי שעדכון התוכנה החדש לאייפונים, iOS14, חשף שהיא ניגשת באופן קבוע למאגר ההעתקות וההדבקות של המשתמשים – לצד אפליקציות פופולריות נוספות כמו לינקדאין.

אך הדיווחים בתקשורת האמריקנית מספרים סיפור נוסף: ייתכן כי גורם נוסף למלחמה בטיקטוק הוא המבוכה שנוצרה סביב עצרת הבחירות של טראמפ בעיר טולסה שבאוקלהומה, לאחר שהמוני משתמשי טיקטוק נרשמו לאירוע ולא הגיעו אליו.

https://img.mako.co.il/2020/07/19/tiktoktrumpad.JPG

אם פספסתם, אפליקציית טיקטוק נמצאת בבעלות חברת ByteDance הסינית. כבר עם השקתה בארצות הברית בשנת 2018 מיהרו מומחי אבטחת מידע וביטחון לאומי להזהיר נגד השימוש בה, אך עד לתקופה האחרונה היא הצליחה לחמוק מתחת לידו של המחוקק האמריקני.

השערוריות האחרונות אליהן נקשרה טיקטוק הובילו לדיונים על חסימתה במספר מדינות בעולם, אך הודו הייתה הראשונה לנקוט בצעדים נגדה ונגד 58 אפליקציות נוספות שפותחו בסין. הודו הרשמית טענה כי האפליקציות מפרות את ריבונותה, אך פרשנים ברחבי העולם קשרו את החסימה לסכסוך האלים בגבול שבין שתי המדינות.