שני סמארטפוני-הענק החדשים של סמסונג, גלקסי נוט 5 וגלקסי S6 אדג' פלוס, מושקים בשעה זו בישראל באירוע שנערך בהרצליה.
שני המכשירים החדשים, שהושקו בעולם לפני כשבוע וחצי, דומים מאוד למכשירי הדגל שהציגה החברה בתחילת השנה, S6 ו-S6 אדג'. ההבדל העיקרי הוא הגודל: הפאבלטים (סמארטפונים בגודל טאבלטים) של החברה מגיעים עם מסך ענק בגודל 5.7 אינצ', כאשר ב-S6 אדג' פלוס המסך קמור משני צידיו, בעוד בנוט 5 המסך שטוח והצד האחורי קמור.
למרות גודלם, אמר קריין קו, מנכ"ל סמסונג ישראל, הם קטנים מספיק להיכנס לכיס ונוחים מאוד לאחיזה, בזכות שוליים צרים במיוחד.
אורַן מָרון, מנהל חטיבת המובייל בסמסונג ישראל, ציין כי "אנו משיקים את המכשירים 10 ימים אחרי העולם" וטען כי הדבר "מוכיח את החשיבות של השוק הישראלי לסמסונג".
מרון הציג בפני העיתונאים את קמפיין הפרסום למכשירים החדשים, בו מככבים סלבס מתחום היצירה - ביניהם עומר אדם, משה פרץ, ליאור רז ("פאודה") ומיכל אנסקי. בכל אחת מהפרסומות הטלוויזיוניות מציג אחד הידוענים תכונה מרכזית של המכשירים, כמו היכולת לכתוב פתקים בעזרת העט המובנה במכשיר בעת שהמסך כבוי, לשדר וידאו חי מהמכשיר ליו-טיוב, להטעין במהירות.
נט 5, בעל המסך השטוח והעט, יושק בישראל כבר היום, ומחירו 4,000 שקל לדגם הבסיס בעל אחסון פנימי בנפח 32 גיגה-בייט, כפי שכבר פורסם. מי שרוצה דווקא את S6 אדג' פלוס, בעל המסך הקמור ותג המחיר של 4,300 שקל לגרסת הבסיס, יצטרך לחכות מעט, אך מרון הבטיח כי הוא יגיע לישראל בקרוב. גם גרסאות בעלות אחסון בנפח 64 גיגה-בייט יגיעו בהמשך, ומחיריהן טרם נקבעו.
בנוסף, צפויים להגיע לישראל גם מטען אלחוטי ומקלדת פיזית המתלבשת על המכשיר, במחירים של כ-300 וכ-350 שקל, בהתאמה.