בישראל תרבות הדרייב-ת'רו אולי פחות מפותחת - אנחנו אוהבים לצאת מהאוטו כדי לקבל את האוכל שלנו - אבל בארצות הברית עמדות כאלה נפוצות מאוד, והאמריקאים אוהבים לקבל את האוכל שלהם ישירות לחלון - ומהר. בשנים האחרונות ניסו ענקיות המזון לייעל את התהליך, בין היתר באמצעות בינה מלאכותית, אבל כעת חברה אחת לפחות מודה שהניסוי הזה נכשל.
החברה היא ענקית המזון המהיר מקדונלד'ס, שבאמצעות שותפות עם IBM הציבה עמדות עם צ'אטבוטים מבוססי AI בכמאה מסעדות דרייב-ת'רו בארצות הברית החל משנת 2021. כעת החברה מודיעה על כך שהיא מפסיקה את המהלך, והחל מהחודש הבא הלקוחות כבר לא יוכלו להזמין באמצעות הבינה.
המסע של מקדונלד'ס בעולמות ה-AI החל הרבה לפני התפוצצות ChatGPT ויתר המודלים שכולנו מכירים היום. כבר ב-2019 רכשה החברה את הסטארטאפ אפרנטה (Apprente) שפיתח טכנולוגיה לניהול שיחות ותהליכי רכישה באמצעות בינה מלאכותית, וזכורה גם רכישת חברת Dynamic Yield של ליעד אגמון בשנת 2019. בשנת 2020 רכשה IBM את McD Tech Labs, הזרוע הטכנולוגית של מקדונלד'ס שבה שולבו החברות.
אלא שלא הכל הלך כמתוכנן, וטכנולוגיית הזיהוי הקולי באמצעות AI עבדה רק ב-85% מהמקרים, כך לפי נשיא ומנכ"ל מקדונלד'ס כריס קמפצ'ינסקי. עוד נטען כי הצוות האנושי נאלץ לסייע בערך באחת מכל חמש הזמנות, מה שככל הנראה גרם לחברה להבין שהטכנולוגיה עוד לא לגמרי בשלה. לא די בכך, אלא שבשנה שעברה סרטוני טיקטוק של לקוחות מתוסכלים שנאבקים בלוקח ההזמנות האוטומטי הפכו לוויראליים בטיקטוק, כמו לדוגמה לקוחה שהמערכת משום מה הפכה הזמנה של דיאט קולה ל-9 הזמנות של תה קר.
מקדונלד'ס פועלת בשנים האחרונות בכמה חזיתות כדי להעביר של משימות שבוצעו בעבר על ידי בני אדם לידי הטכנולוגיה. כך לדוגמה, החברה בדקה ביצוע של משלוחים על ידי כלי טיס בלתי מאוישים ושילוב של רובוטים במטבח. גם אם המהלך הנוכחי נכשל, ברור שהמסע של ענקית המזון המהיר בעולם ה-AI רחוק מלהסתיים.