הסטארטאפ הישראלי Deep Optics זכה בשבוע שעבר להיכנס לרשימה היוקרתית של המצאות השנה של מגזין "טיים". המוצר אותו המציאו הם המשקפיים החכמים 32°N, שמאפשרים מעבר בין 2 יישומים באותו זוג - קריאה מטווח קצר ומשקפי שמש.
החברה זכתה לעוד בשורות משמחות כאשר זרוע ההון-סיכון וההשקעות של קבוצת Fielmann הגרמנית, מחברות האופטיקה הגדולות באירופה, הודיעה על רכישת 10% ממניות Deep Optics. הקבוצה הגרמנית משרתת 27 מיליון לקוחות, מחזיקה יותר מ-900 חנויות ב-16 מדינות ומערך מכירות מקוון ומעסיקה 22,000 עובדים. עוד לפני החתימה עם החברה הגרמנית, גייסה Deep Optics כ-14 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים.
הטכנולוגיה שפיתחה Deep Optics משתמשת בעדשות ליקוויד קריסטל (LC) שמכוונות את מיקוד המשקפיים לכל מרחק שהוא. כתוצאה מכך, מרכיב המשקפיים מקבל שדה ראייה רחב ודינמי בהשוואה למשקפיים עם עדשות מולטיפוקל המציעות פתרון סטטי. לדברי החברה, העדשות למעשה מתאימות את עצמן לאדם המרכיב אותן במקום שהוא יצטרך להתאים עצמו אליהן. לתעשיית עדשות הליקוויד קריסטל (LC) יש שוק שמוערך ב-50 מיליארד דולר.
החברה מפתח תקווה הוקמה ב-2011 על ידי יזמים סדרתיים - יריב חדד, יואב ידין וסער וילף. הם בעלי ניסיון בטכנולוגיית אלקטרו אופטיקה, המתמחים באופטיקה פיזית, ראיית מכונה, תוכנה, חומרה ואלקטרוניקה, עיצוב מוצר תעשייתי ועוד. היא מונה כיום 20 עובדים.
אם תרצו לרכוש את המשקפיים, תוכלו לעשות זאת רק באתר האינטרנט שלהם, ורק בארה"ב כרגע. בהמשך תיפתח האפשרות לקנייה מישראל ואירופה, כנראה במהלך 2023. המחיר שלהם עומד על 500 דולר.
מה התוכניות העתידיות של החברה?
"המוצר הבא שנמצא בפיתוח הוא משקפיים שקופים (לא רק משקפי שמש), שמתמקדים אוטומטית למרחק הנכון, לפי מה שאנחנו מסתכלים עליו. בכך בעצם נחזיר את חווית הראיה הטבעית שבה ראינו תמיד בפוקוס ולא נדרשנו להחליף משקפיים לקרוב או לרחוק, או להסתכל דרך אזורים שמיועדים למרחקים שונים כמו במשקפי מולטיפוקל".
חדד לא רק מוכר את המשקפיים, אלא גם גם אחד הצרכנים הראשוניים שלהם: "רוב השנים לא הרכבתי משקפיים כי יש לי ראיה טובה לרחוק, אבל לאחרונה הגעתי לגיל שאני זקוק למשקפי קריאה כדי לקרוא את הטלפון או ספר. זה אפשר לי להיות אחד הנסיינים של המשקפיים עוד בשלבים מוקדמים, וכמובן אחד המשתמשים הראשונים של 32°N. לא נפרד מהם מאז".