בימים האחרונים הבחינו משתמשי פייסבוק בתוספת חדשה שהחלה להופיע בעמודי עסקים ברשת החברתית: תצוגת דירוג העסק בסקאלה של כוכב אחד עד חמישה. כמו כן, בעמודים בהם מופיע הדירוג יכול כל גולש גם לדרג את העסק בעזרת כלי שמופיע בצד הימני (שמאלי בממשק העברי) של הטיימליין, מתחת לתגובות הגולשים בעמוד, וכולל גם יכולת לכתוב ביקורת מילולית.
היכולת לדרג ולבקר עמודים עסקיים באתר אינה חדשה. ממשקי החיפוש ואפליקציות המובייל של פייסבוק אפשרו לדרג עסקים כבר זמן רב, וממשק האפליקציה אף הציג את הדירוג בעת חיפוש מבוסס מיקום, אך זוהי הפעם הראשונה בה מתחילה פייסבוק להציג את תוצאות הדירוגים שהתקבלו עבור כל עסק.
לפי הערכות ברשת, מדובר בניסיון של פייסבוק לחזק את אחיזתה בתחום החיפוש מבוסס המיקום, בו היא לא מצליחה כרגע להתבלט מול מתחרות כדוגמת פורסקוור ו-Yelp. הוספת מנגנון הצגת הדירוג למערכת הלייקים תאפשר לגולשים לא רק להביע היכרות עם בתי עסק אלא אף רמות שונות של שביעות רצון משירותיהם.
דובר מטעם פייסבוק אמר לאתר טקראנצ': "אנו מרחיבים את דירוג הכוכבים בפייסבוק מהמובייל למחשב - על מנת להקל על אנשים לגלות עסקים מעולים בסביבתם. הדבר מועיל גם לעסקים וגם ללקוחות. דירוג כוכבים מעודד יותר אנשים לדרג עסק, על מנת להפוך אותו לראוי להופיע בפיד ולסייע לאחרים לגלות עסק שלא ידעו עליו קודם. לעסקים עצמם, מוביל הדבר גם למודעות גדולה יותר למותג".
*תודה ל-Most Amazing Photograhs Taken Today על הטיפ.