חברת הטכנולוגיה "יוטפו", שפיתחה פלטפורמת שיווק למסחר מקוון הבנויה על תוכן גולשים, מוציאה קולקציית NFT ייחודית המיועדת באופן בלעדי לעובדיה. מדובר בחברת ההייטק הראשונה בארץ שעושה מהלך מעין זה.
החברה תעניק NFT של איור פלמינגו שעוצב במיוחד לכל עובד עם ותק של מעל שנה בחברה, זאת בנוסף לאופציות והטבות נוספות. כרגע ה-NFT ניתן ל-40 איש, בחודש הבא יקבלו אותו 100 עובדים נוספים, ו-400 נוספים עוד חודשיים. בסך הכול יחולקו 1,000 NFT, בהם יוכלו העובדים לסחור על פי רצונם האישי. בנוסף, בחברה מבטיחים לתרום 50 אחוז מהרווחים של הפרויקט לקהילה - לעמותה שיבחרו העובדים.
מור שני, head of creative של חברת יוטפו ומהוגי הרעיון, מסביר כי הרעיון הגיע מהרצון לשלב את עולם האיקומרס, שבו מתעסקת החברה, ועם זאת ליצור קהילה בעלת ערך, שתיתן הנחות מיוחדות למשתתפיה, לדוגמה.
"פלמינגו רץ אצלנו בחברה, הוא כמו הקמע שלנו", הוא מסביר את הבחירה באיור. "זה התחיל מזה שכולם מדברים על יוניקורן, חד קרן, שזאת חיה שבעצם לא קיימת, ולמייסד שלנו היה חשוב שהחיה שמייצגת אותנו תהיה אמיתית. יש לנו מודל עסקי חזק, מאות אלפי לקוחות, החיה שלנו נעה בקבוצות, עובדת ביחד כחלק מהלהקה".
את העבודה על ה-NFT עשתה שירי שיבר, מנהלת הסטודיו בחברה. "היא אפיינה את הכול מאפס, עבדה על זה בלילות במשך כחודשיים", מספר שני. "ה-NFT ניתנים בהגרלה לעובדים, הם לא יודעים איזה יקבלו וזו חלק מהחוויה. זה נכון שחלק יותר נדירים מאחרים אבל כל אחד מהפלמינגואים מיוחד ומשמש בתור טוקן שיפתח בפניהם דברים ששמורים לקהילת מחזיקי ה-FFC, fabulous flamingo club".
ואיך היו התגובות? "זה קרה אתמול, אנשים עפו, קיבלנו פידבקים מטורפים על הרעיון. אני עצמי לא ישנתי בלילה, הרעיון הזה מרגש אותנו", מספר שני. "זה נותן לאנשים אפשרות לחקור את האיקומרס, ובשבוע הבא אנשים יתחילו לסחור. אנחנו מאמינים שהם יהיו שווים לפחות כמה אלפי דולרים".