כבר כמה שנים שז'אנר סרטוני המשפחות ביוטיוב מתפוצץ, ושמות כמו משפחת טרסוב או ספיר הפכו למוכרים ואהובים כמעט בכל בית בישראל. ההורים, וכן גם הילדים של המשפחות הללו, הפכו לכוכבי ענק והצליחו לתרגם את ההצלחה ברשת למופעים ברחבי הארץ או לקולקציות ממותגות שנושאות את שמם. הכוכבים העולים בתחום הם רונית וג'ונתן ליופריו, הורים למיה (14), אלה (11) ובן (8), וגם אם לא שמעתם על רונית וג'ונתן בעצמכם, סביר להניח שהילדים (או האחיינים) שלכם שמעו, כי נכון לרגע זה יש להם יותר ממיליון עוקבים ברשתות החברתיות.
המסלול שעברו רונית וג'ונתן בדרך לרגע הזה לא שגרתי בשום מובן, על אחת וכמה סיפור ההיכרות שלהם. "הכרנו בטיול שעשיתי אחרי התואר בדרום אמריקה. טיילתי בעיירה ברילוצ'ה בארגנטינה וחיפשתי מסעדה לאכול בה. המליצו לי על מסעדה עם בשר טוב ומלצר חתיך, וכך באמת היה", נזכרת רונית בשיחה עם mako. כאמור, ג'ונתן היה המלצר ומה שהתחיל כהיכרות שטחית הפך לסיפור אהבה טרנס אטלנטי. "היינו מתכתבים במיילים, ואחרי חודשיים כשכבר המשכתי לקרנבל בברזיל, הוא כתב לי שהוא נוסע לביקור בבואנוס איירס והציע לי להצטרף. הרגשתי שיש פה משהו, שאני רוצה לראות אותו. לקחתי אוטובוס של 32 שעות ושוב נפגשנו. בשלב הזה הוא כבר אמר לי שהוא אוהב אותי".
לאחר שחזרה לישראל, הציעה רונית לג'ונתן לבוא לבקר אותה. הביקור הזה הסתיים בהצעת נישואים. "בהתחלה אמרתי לו לא, לא ידעתי איפה נגור, אבל הוא אמר שלא אכפת לו אם זה יהיה בארגנטינה או בישראל, העיקר שזה יהיה איתי", נזכרת רונית. "אני מאוד אוהבת את ישראל ואמרתי לו שהחיים שלי פה, אז הוא מכר את כל החפצים שלו, נפרד מהמשפחה ועבר לפה. אחרי 10 חודשים שגרנו יחד, התחתנו. זו הייתה כבר הפעם השלישית שהוא הציע לי להתחתן".
בשנים שאחרי ההיכרות הסוערת ג'ונתן השתקע בישראל, למד עברית באולפן והחל לעבוד בהייטק. גם רונית עבדה בתחום השיווק הדיגיטלי במשך מספר שנים. "הייתי מנהלת שיווק ופרסום אחרי שעשיתי תואר במנהל עסקים ותקשורת. הרגשתי עם הזמן שמיציתי, שאני לא מגשימה את עצמי. לא רציתי להגיע לגיל מבוגר ולהגיד שלא עשיתי את מה שאני אוהבת", היא אומרת.
"יום אחד ג'ונתן שאל אותי מה הייתי רוצה לעשות אם לא הייתה לי שום מגבלה, אם היה לנו את כל הכסף בעולם. זו שאלה שבדרך כלל אף אחד לא עושה איתה כלום. עניתי לו שאני רוצה להיות שחקנית, זה היה חלום ילדות שלי ששמתי במגירה. למדתי פה ושם בכל מיני מסגרות, אבל לא היה לי את האומץ ללכת עם זה עד הסוף". בניסיון להגשים את החלום הישן, בני הזוג החלו לצלם יחד מערכונים, בתחילה באנגלית בלבד.
"היינו מצלמים את המערכונים במקביל לעבודות שלנו, בעיקר בימי שישי כשהילדים במסגרות. זה היה בסך הכל תחביב משותף. היינו מעלים סרטון בערך פעם בחודש ולאט לאט נוצרה אינטראקציה עם הקהל", אומרת רונית, וג'ונתן מוסיף: "לא חשבנו להיות מפורסמים או להרוויח כסף מזה, פשוט חיפשנו משהו לעשות ביחד בזמן הפנוי שלנו. היינו כותבים על החיים שלנו, על זוגיות, הורות וילדים. פתאום זה התפוצץ, גם הורים וגם ילדים התחברו לתוכן שלנו".
"הסביבה לא קיבלה את זה טוב בהתחלה, אנשים אוהבים לשים אנשים אחרים בתבניות, וכשהם רגילים למשהו מסוים, קשה להם לקבל שינוי", אומרת רונית. "זה גם תחום שהיה חדש אז, אף אחד לא הכיר את זה. אנשים קרובים אמרו לנו 'מה משעמם לכם, מה אתם צריכים את זה'. אולי היינו סוג של מראה עבורם, שאנחנו מגשימים את עצמנו והם לא. למזלי לא הקשבתי לקולות האלה, גם לא לקולות הפנימיים שלי שאמרו לי 'למה את צריכה את זה'. הבנתי שזה לא קל, אבל זה נכון לי".
בני הזוג מספרים שבתחילה הם בכלל לא כיוונו לקהל הילדים, אך העובדה שהם הורים בעצמם גרמה להם באופן טבעי ליצור תוכן שמתאים לכל הגילאים. "התוכן שלנו לא היה לילדים, אבל תמיד הייתה לנו שפה נקייה, בלי קללות לדוגמה, כי רצינו שתהיה לנו את האופציה להראות את מה שאנחנו יוצרים גם לילדים שלנו", אומרת רונית. "פתאום גם ילדים אחרים התחילו לצפות בנו, והילדים הפרטיים שלנו גדלו והתחילו להיות מעורבים יותר בעשייה, להעלות רעיונות לסרטונים בעצמם ולהשתתף בהם".
גם היום התוכן שלהם לא מכוון לפעוטות, אלא לילדים בוגרים ואף לבני נוער צעירים. "הצלחנו לתפוס פלח גילאים שלא היה קיים לפני, תמיד היו כוכבים לקטנטנים או לבני נוער, ואנחנו הצלחנו לתפוס קהל של בין לבין, גילאי 8-14 בערך וההורים שלהם. זה שילוב מוזר. אין עוד ערוץ כמונו", אומר ג'ונתן בגאווה.
יש הרבה ביקורת על העובדה שילדים צעירים הופכים בעידוד ההורים שלהם לכוכבי רשת. אתם לא מרגישים שאתם כופים עליהם את החשיפה?
רונית: "הילדים שלנו עושים את זה יחד איתנו בזמן שהרבה פעמים ילדים אחרים שנחשפים ברשת עושים את זה לבד, מה שהופך אותם אוטומטית ליותר פגיעים. אנחנו לעולם לא נעשה משהו שיביך את הילדים שלנו, ההחלטות תמיד מתקבלות ביחד. חוץ מזה בן, שעדיין קטן, עדיין לא ממש מופיע איתנו, למרות שהוא מאוד רוצה. אנחנו עוצרים אותו ואומרים לו, 'עוד קצת'".
אתם חושפים אותם גם לתגובות שליליות?
רונית: "מיה שלנו בת 14, היא יכולה לקרוא בעצמה תגובות רעות, אנחנו לא צריכים לתווך לה את זה. להפך, החלטנו להשתמש בתגובות הרעות שאנחנו מקבלים ושילבנו את זה בשיר שלנו שמדבר על בריוונת. כשאתה עם מיליון עוקבים, ברור שיהיו תגובות לא טובות, אבל 99% מהתגובות הן תגובות טובות, בטח בתקופה הזו של המלחמה שאנשים מוצאים בתוכן שלנו נחמה".
כמו יתר ה"משפחות הוויראליות", גם רונית וג'ונתן מינפו את ההצלחה ברשת למגוון עיסוקים: בשנה האחרונה הם העלו מופע בשם "משפחת ליופיריו על הבמה", השתתפו במחזה עם חני נחמיאס, פנו לתחום המוזיקלי והפכו לפרזנטורים של רשת אופנה לכל המשפחה. עם זאת, הם עדיין מקפידים על המסורת שאיתה הכל התחיל: להעלות בכל יום שישי פרק חדש של "רונית וג'ונתן" לערוץ היוטיוב שלהם.
מבלי להיכנס למספרים, בני הזוג מספרים שהם בהחלט מרוצים ממצבם הכלכלי, ושהם הצליחו למנף את ההצלחה ברשתות גם להצלחה כלכלית. "אני חושב אם היינו עושים את זה באנגלית או בספרדית היינו מיליונרים, אבל השוק הישראלי הוא שוק קטן", אומר ג'ונתן.