חדש בישראל: סניף של סופרמרקט שבו לא תצטרכו לעבור בקופה כדי לשלם. שופרסל הודיעו היום (חמישי) על השקת הסניף האוטונומי הראשון שלה בשיטת Shop&GO, המבוסס על ראייה ממוחשבת שמשלבת מצלמות ומערכת בינה מלאכותית.
בדומה לכמה סופרים בחו"ל בהם חברת טריגו מפעילה את הטכנולוגיה שלה, כעת גם בישראל תוכלו פשוט להיכנס לסופר, להירשם דרך אפליקציית שופרסל לשירות, ולקחת מוצרים (בתיק או בשקית). את החשבונית תקבלו ישירות לנייד שלכם. היתרון הגדול כמובן הוא חיסכון התור בקופה, החיסרון - לא תוכלו לשוחח עם קופאיות כמו כוכבה מ"קופה ראשית".
החנות הראשונה שמשיקה שופרסל ממוקמת ברחוב מנדלי מוכר ספרים 7 בתל אביב. החנות היא היברידית ומאפשרת קניה גם בקופה רגילה לצד החוויה הדיגיטלית, זאת לטובת קונים מזדמנים שאינם מעוניינים להירשם באפליקציה ולקוחות שאין להם סמארטפון או שהם לא מספיק מתקדמים טכנולוגית כדי לנסות את השיטה.
"המערכת כהגדרה יודעת לזהות מה קורה במרחב בחנות, היא יכולה לזהות אותך בתוך כל הלקוחות בסופר. המערכת עושה הדמייה תלת מימדית, וגם אם המעבר צפוף, היא יודעת לזהות אותך", מספר מיכאל גבאי, מנכ"ל טריגו בשיחה עם mako.
אם אתם חוששים לפרטיות שלכם, חשוב לציין שהמערכת כבר עובדת באירופה והיא תוכננה בהתאם לתקני הפרטיות המחמירים של האיחוד האירופי וארה"ב. החברה טוענת כי היא אינה אוספת או מנתחת מידע ביומטרי ולא מפעילה שיטות של זיהוי פנים.
מה שכן, המערכת מרכזת באופן אנונימי מידע על העדפות הקונים, המשמש את הרשת כדי לייעל את עבודתה והשירות לצרכנים. מה שיכול לעזור לרשת לצאת במבצעים על מוצרים ספציפיים או לחלופין להעלות מחירים על מוצרים פופולריים.
המערכת כבר עובדת ברשת Wakefern האמריקאית, רשת Tesco בלונדון, רשת ALDI ההולנדית, רשת החנויות הגרמנית REWE בקלן, ורשת הדיסקאונט הגרמנית Netto ולפי גבאי: "הלקוחות מאוד אוהבים את המערכת והם חוזרים אל החנויות. אני חושב שגם הצרכן הישראלי הוא צרכן שאוהב חדשנות, והוא אוהב שירותים כאלו שהוא לא צריך לעמוד בהם בתור ולחכות. ברגע שישתמשו בזה פעם אחת, לא ירצו לחזור אחורה", אומר גבאי.
כרגע הסניף במנדלי מוכר ספרים בתל אביב מוגדר כפיילוט, ולרשת שופרסל יש בלעדיות על המערכת, כך שלא תוכלו למצוא אותה ברשתות אחרות. למרות שהטכנולוגיה של טריגו יכולה לעבוד על חנויות נוספות, הם כרגע מתרכזים רק בשוק הקמעונאות, אבל לא נופתע אם בשנים הקרובות נראה את האפשרות הזאת בחנויות נוספות. בכל זאת, מדובר בטכנולוגיה שיכולה לפתור את אחת הבעיות הגדולות ביותר בתחום, והיא בעיית כוח האדם.