מוות של בן משפחה מצער מספיק גם מבלי הצורך להתמודד עם הביורוקרטיה והחובות שנותרו מאחור. בפוסט שעלה אתמול בפייסבוק וזכה ליותר מ-15,000 לייקים ומעל 1,000 שיתופים בפחות מ-24 שעות, מתאר הגולש אלדד יוגב מקרה מצער של חוסר אונים, לדבריו, בהתמודדות של צרכן מן המניין עם תאגידים גדולים ומשרדי עורכי הדין שאמונים על גביית חובות עבורם - והפעם מדובר בחברת פלאפון.
לפי הפוסט של יוגב, אחיו נפטר לפני כחצי שנה, והוא שלח לפלאפון תעודת פטירה כדי שיחסמו את מנוי הסלולר של אחיו המת. הבקשה של הלקוח לא בוצעה, לדבריו, והחוב תפח, לדבריו, למימדים גבוהים והתגלגל למשרד עורך דין האמון על הגבייה.
לדבריו, מזכירת עורך הדין יצרה קשר עם יוגב ואיימה עליו שחוב של 5,000 שקל יתנפח ל-10,000 שקל, ואם לא ישלם, המשרד יגבה את התשלום מעיזבון האח שנפטר.
"אני מבקש כל מי שרואה את זה שיעשה לייק שזה יגיע לתקשורת !!!!", כתב יוגב בפייסבוק. "איזו חוצפה של פלאפון... המזכירה של העו"ד מדברת כאילו אני לא בסדר ומאיימת עליי ואומרת לי 'איפה היית חצי שנה'... כאילו קל לי לטפל בדברים שקשורים אליו... פשוט בושה וחרפה !!!", נכתב.
הפוסט זכה להמון תגובות - חלקן נזעמות על פלאפון, וחלקן מציעות עזרה ותמיכה ליוגב. בחלק מהתגובות פונים אל יוגב עורכי דין שמסבירים לו כי אין לו עילה לתביעה נגד פלאפון; עובדים במשרדי עורכי דין שעוסקים בהוצאה לפועל מציעים עצות, ואפילו מישהי שעובדת במשרד התקשורת (לפי פרופיל הפייסבוק שלה) הציעה את עזרתה.
בשיחה של "גלובס" עם יוגב היום, הוא טוען כי מזכירת עורך הדין מסרה לו כי החוב עומד נכון לאתמול על 5,000 שקל כאמור, ואם לא ישלם בקרוב, הוא יוכפל ל-10,000 שקל. לדבריו, לאחר ההליכים הארוכים שנאלץ לעבור כדי להשיג תעודת פטירה, היא נשלחה ב-16 באוקטובר, ובפלאפון אישרו קבלתה.
יוגב אמר ל"גלובס" כי הוא שוחח הבוקר עם נציגה בכירה בחברת פלאפון, והיא הבטיחה לו שתטפל בנושא לאחר בדיקה. הנציגה ביקשה ממנו להחזיר מודם סלולר, מכשיר סמסונג ואת האייפון שהיו ברשותו. יוגב מסר כי את האייפון הוא רוצה לשמור מטעמים סנטימנטליים.
לדברי יוגב, בכוונתו ללכת עד בית משפט עם הנושא. בהתייעצות עם עורך דינו, יוגב מסר כי "אם נשלם - נעשה את זה רק בבית המשפט". מבדיקת "גלובס" עולה כי מתוך החוב של 5,000 שקל, כ-600 שקל הם עבור טיפול משפטי.
מפלאפון נמסר: "ראשית, אנו משתתפים בצערה של משפחת יוגב. לגופו של עניין, נציין כי מבדיקה שערכנו עולה כי עם פניית אחיו של הנפטר לראשונה אל החברה בחודש יוני, נמסר לו כי כשיציג תעודת פטירה העניין יטופל. ואולם, הוא לא עשה כן עד 11 בדצמבר.
בהמשך הוא פנה והתעניין בהעברת הקו לאחד מבני המשפחה, וגם לאחר פנייה זו לא המציא תעודת פטירה כנדרש. לאחר פנייה נוספת של האם בחודש אוקטובר, הוצע לפנים משורת הדין, ומתוך רצון לסייע למשפחת הנפטר, לוותר על החוב שנצבר בגין השימוש שנעשה בקו כנגד החזרת המכשירים. במעמד זה, ציינה האם כי היא מעוניינת להשאיר את מכשיר האייפון ברשותה משיקולים סנטימנטליים.
"בכל הנוגע לחוב, מדובר בחוב שעיקרו תשלומים עבור מכשיר אייפון, מודם סלולרי ומכשיר נוסף. מאחר שהחוב לא שולם והמכשירים לא הוחזרו, הועבר לטיפול משפטי כדין ובהתאם לתהליכים המבוצעים במקרה כזה. אם המכשירים יושבו, פלאפון תבטל את כל החוב".