כשמדובר בשימוש באייפון, ישנם מספר דפדפנים שאפשר לבחור מהם. רוב המשתמשים הולכים על כרום או ספארי, כאשר בארץ הדפדפן של גוגל יותר פופולרי. התחרות בין הדפדפנים מתחממת כעת, בעיצומה של מערכת יחסים מסובכת ממילא בין אפל לגוגל.

הפרסומת האחרונה והמפחידה של אפל לא ממש תעזור למתן את היחסים. הפרסומת אמנם לא אומרת למשתמשים להפסיק להשתמש בכרום, אבל כן מאשימה באופן די ברור את המתחרה וטוענת שספארי הוא "דפדפן שהוא באמת פרטי".

בפרסומת נראה יצור כלאיים של ציפור ומצלמה רודף אחרי אנשים שגולשים בטלפון ומפחיד אותם בסגנון סרט אימה של היצ'קוק. בסופו של הסרטון, אישה אחת מחליטה לפתוח את ספארי - מה שמפוצץ את הציפורים/מצלמות שמנסים לגלות לאן היא גולשת. 

למה עכשיו?

נכון לעכשיו, 30% ממשתמשי האייפון מריצים את כרום כדפדפן ברירת המחדל שלו, וגוגל רוצה להעלות את זה ל-50%, על פי דיווח של The Information. זה בערך עוד 300 מיליון מכשירי iOS, ובתקופה שבה שמירה על נאמנות של אנשים לאפליקציות היא הדרך הטובה ביותר לייצר הכנסות, אפל לא רוצה לאבד את אחיזת הרוב בשימוש בדפדפן שלה. לכן נראה שהחברה רקמה תוכנית לתקוף את שתי הבעיות המרכזיות בשימוש במתחרה שלה.

הראשון הוא מעקב העוגיות האינטסיבי של גוגל. מכירים את החלונות הקופצים שבהם אתם נשאלים אם אתם מוכנים לאפשר עוגיות של צד שלישי? ברגע שתיכנסו להגדרות הפרטיות של כרום, כנראה תשארו המומים מאלפי האתרים שעוקבים אחריכם באינטרנט. 

השני הוא מצב גלישה בסתר (אינקוגניטו), שהוא לא באמת פרטי. גוגל הבטיחה שהנתונים שלנו במצב גלישה בסתר נשארים חסויים, אבל אז נאלצה להודות שמגן הפרטיות הזה לא ממש פרטי בתביעה ייצוגית של 5 מיליארד דולר.

אלה הם מאפיינים שספארי מחזיקה, כולל מניעת מעקב בין אתרים כברירת מחדל והסתרת כתובת ה-IP (בתנאי שיש לכם חשבון iCloud).

דובר של גוגל מסר בתגובה לאתר Tom's Guide כי: "כרום בנוי במטרה לשמור על הנתונים שלכם בטוחים כברירת מחדל ולהבטיח שמשתמשים יכולים לשלוט מתי וכיצד נעשה שימוש בנתונים שלהם כדי להתאים אישית את חוויית הגלישה שלהם באינטרנט. אנו מאמינים שמשתמשים צריכים להיות תמיד בשליטה, וזו הסיבה שבנינו הגדרות פרטיות ואבטחה קלות לשימוש ישירות לתוך הדפדפן".

מלחמת הדפדפנים באייפון יכולה להזיק בעיקר לאפל, שעלולה להפסיד משתמשים. משתמשי כרום לא בהכרח מתעלמים מהעוגיות, אבל אולי השלימו איתם ועם הסיכון שכרוך בהן. עם זאת, משתמשי אייפון חדשים ואלה שלא בהכרח היו מודעים לכמה לומדים עליהם בכרום עלולים לפחד ולחזור לספארי.

זאת לא הפעם הראשונה שפרסומת של אפל עושה כותרות ברחבי העולם. רק לפני חודשיים החברה פרסמה את האייפד פרו החדש שלה עם תשדיר שבו הרסו פיזית יצירות, כלי נגינה ומוצרים שונים ויצרו קמפיין שנראה מנותק מהמציאות, בסופו של דבר החברה נאלצה להתנצל עליו. בשנת 2006 החברה גם יצרה את קמפיין ה-"I'm a Mac, I'm a PC" שהפך לאיקוני, אך בחודש שעבר אותו שחקן נשכר לפרסם את המתחרים עם רמז עבה לאחר שהחליט להחליף את המחשב ממק ל-PC.