ראש עיריית רמת גן הצליח לעורר סערה ביום השואה, בזכות הדברים שאמר בטקס עצמו ולאחר מכן העלה על הכתב בפוסט שעלה בפרופיל הרשמי שלו. בפוסט כתב כרמל שאמה הכהן על שורדי השואה וחתם בפסקה האחרונה שגרמה ללא מעט הרמות גבה: "הרי הכי קל להתייאש ואפילו להקטל בשואה, הכי קשה היה לשרוד את תלאותיה ואז עוד להקים מדינה ולהלחם עליה בכדי שיהיה לנו ולדורות הבאים אחרינו בית, דגל ובטחון שלמשרפות ולמקלחות לא יקחו אותנו כצאן".
כרמל שאמה הכהן pic.twitter.com/g8z4ttz8Qo
הפוסט המקורי נערך והורד ממנו המשפט הבעייתי: "הרי הכי קל להתייאש ואפילו להקטל בשואה" ובמקום נכתב: "הכי קשה היה לשרוד את תלאות השואה". אבל באינטרנט אי אפשר באמת למחוק - ופייסבוק מאפשרת לכל אחד לראות את העריכות שעבר הפוסט. היו גולשים ששיתפו את צילום המסך של הפוסט המקורי והצביעו על העריכות שעבר.
הפוסט עצמו גרר תגובות רבות מהגולשים. בין היתר נכתב: "כבת לניצול שואה, היה קצת קשה ומביך לקרוא את הנאום. עם כל הכבוד לך, רצוי לחשוב פעמיים על אי אילו אמירות", ו"אני בטוח שזו לא הייתה כוונתך - אך בחירת המילים הייתה אומללה, לא רגישה ולא מכבדת - ללא קשר למניפולציה או ניצול ציני שעושה גורם פוליטי כזה או אחר על גב העניין". שאמה הכהן אף הגיב לחלק מן התגובות (תגובתו המלאה מובאת בהמשך).
גם התגובות בטוויטר לא איחרו לבוא, למרות שמדובר ביום השואה לא מעט גולשים התבדחו בנושא:
6 מיליון יהודים בחרו בדרך הקלה של להיקטל בשואה (כרמל שאמה הכהן)
אנשים: זה נס שיש יום זיכרון! פעם התייחסו לניצולי שואה בזלזול בגלל האתוס של היהודי הישראלי הגיבור! לא שוב! מכבדים את הזיכרון ורוצים לשמוע רק!
כרמל שאמה הכהן: הולד מיי סבון
"עלינו על מוקש" צעק אז הפצוע
"הכי קל להיקטל" ענה לו כרמל שאמה הכהן
בצעד מעורר מחלוקת נוסף, החליטה עיריית רמת גן להוריד את האפשרות לצפות בשידור הטקס לאחר מכן ובכך מנעה מהציבור לצפות בשאר חלקי הטקס. כמה שעות אחרי הפוסט ולאחר הפרסומים בתקשורת, העלה ראש העיר פוסט התנצלות.
מעיריית רמת גן נמסר בתגובה: "מי שהיה באולם והיו מאות ושמע את כל הנאום מחה כפיים ומניח שבמקרה שלך זה לא היה שונה. אל לנו ליפול במניפולציות שפלות של רעי לב שהרי בנסיבות כאלה בני אדם מעירים בכבוד ולא בהתלהמות ובהתקפות אישיות אלא קודם מבררים. נראה לך שהפרשנות החולנית שיש מי שממהרים ומתעקשים לתת לדברים היא הכוונה וההקשר של דברי? נראה לך שהנאום היה זוכה למחיאות כפיים מקיר לקיר באולם עם מאות אנשים בהם שורדות ושורדים שחלקם איבדו את כל משפחתם ולאפס מחאה מהקהל בזמן הטקס ולאחריו.
הכוונה וההקשר של הדברים היו ברורים והפוכים מדברי הבלע שמנסים לייחס גיבורי המקלדת שרובם מעולם לא הושיט יד לשורדים לא ביקר אותם בביתם ולא חלק להם שום כבוד. ה-'קל' בדבריי היה לא בבחינת קלות בחירה בין אפשרויות או רצון להרצח על ידי הנאצים ועוזריהם אלא בבחינת הסיכויים האפסיים של היהודי חסר המדינה וצבא מגן מול המכונה הנאצית האדירה שפעלה עם כל עוצמתה ובכל זרועותיה באופן מסודר ושיטתי לאתר ולחסל יהודים. כמו כן באופן טבעי ואנושי שורדות ושורדי השואה היו אמורים להתייאש מהחיים ולאבד אמון בבני אדם והם למרות הכל המשיכו בחיים אקטיביים ובחרו לעלות, להלחם פעם אחר פעם על הקמת מדינה יהודית ועצמאית לנצח ולבנות מדינה לתפארת תוך שהם נושאים כל חייהם את הזוועות והאובדן חלקם בשתיקה עד יומם האחרון.
אנשים שהיה ספק בליבם אך לא רוע פנו כמוך ושאלו וקיבלו הסבר והשתכנעו ב-100% וכמו כן מיד ערכתי את הפוסט שחלילה לא יפגע אף אחד בין אם מפרשנות עצמית מוטעית ובין אם מפרסום פרשנות זדונית של אחר.
ברור בדיעבד שלמרות כוונותיי הכנות והנפחאות מדובר בניסוח לא טוב, שמאפשר לאנשים שפלים ורעי לב שגם ביום הקדוש הזה לא יפספסו הזדמנות להקיז דם של אחר ולרקוד עליו ולא משנה להם כמה זה עלול לפגוע בזכר השואה וקורבנותיה וברגשות השורדות והשורדים.
בכל אחד מנאומי בנושא השואה לאורך השנים הגדרתי את היום הזה ואת זכר השואה וקורבנותיה וכן את השורדות והשורדים כדברים שיש לקדש כישראלים וכיהודים ולכן יש בי צער רב ועמוק לחשוב שאפילו אדם אחד נפגע מדברי ואם יש כזה שנפגע גם אם רק בגלל פרשנות שפלה של אחרים אני מתנצל בפניו".