"הייתי בקבר של רבי עקיבא, וכל כך התרגשתי שבכיתי. מורה הקבלה שלי סיפר לי על ההקרבה של רבי עקיבא, ושאלתי אותו איך גם אני יכול להיות קצת כמוהו. והוא אמר לי, אתה לא צריך להיות רבי עקיבא. אתה צריך להיות יותר כמו אשטון קוצ'ר. כל אחד צריך לשאול את עצמו, איך הוא יכול להיות יותר עצמו בהתמודדות של מחר, לא מישהו אחר".
אלה היו המסרים הרוחניים היחידים שעלו אמש בשיחה של השחקן, המפיק והמשקיע אשטון קוצ'ר ושל גיא עוזרי, המנהל האישי של מדונה, עם למעלה מאלף יזמים, סטודנטים ואנשי תעשיית הסטארטאפים הישראלית, שארגנו חברי הגראז'גיקס ויוסי ורדי.
לשאלתו של ורדי "למה אתם כאן בכלל"? ענה קוצ'ר: "זה הביקור הרביעי שלי בישראל. בפעמים הקודמות באתי מטעמים רוחניים, אבל גיליתי הרבה חדשנות בעלת פוטנציאל כלכלי עצום, כמויות עצומות של ידע ומאגר רעיונות ענק". "ישראל מלאה במוחות יצירתיים מדהימים, וזה טבעי שנבוא לכאן ונשמע רעיונות חדשים שבאים מישראל ונראה אם יש לנו גם הזדמנויות", אמר עוזרי, ירושלמי לשעבר. "הערך העיקרי שלנו כמשקיעים הוא שיווק ומיתוג. גיא שיווק מוזיקאים, ואני שיווקתי סרטים ותוכניות טלוויזיה, חלקם לא ממש טובים - אבל הן עדיין הצליחו בקופות! כי שיווקנו אותם כמו שצריך".
קוצ'ר הגיע לישראל אתמול לביקור שיסתיים מחר בלילה. ביקורו עמוס בפגישות עסקיות בעיקר במטרה לחפש מיזמים ישראלים מעניינים. הוא צפוי לחגוג את חג השבועות בלוויית חבריו ומוריו מהמרכז לקבלה. הוא ועוזרי נחשבים למשקיעים מבוקשים בעמק הסיליקון, וברזומה שלהם ניתן למצוא חברות מצליחות כגון Airbnb, ספוטיפיי, גרופון, שזאם וסאונדקלאוד. קוצ'ר היה גם המשתמש הראשון בטוויטר שהגיע למיליון עוקבים, ונחשב למי שנתן דחיפה משמעותית לרשת החברתית הזו.
קוצ'ר ועוזרי עובדים יחד זה שלוש שנים בחיפוש השקעות, "בעיקר במטרה לשפר את העולם", אמר קוצ'ר. "אנחנו בעיקר מחפשים מיזמים שעוסקים בחיבור בין אנשים על בסיס אמון שנוצר בהיכרות באינטרנט. ואנחנו רואים בישראל מקום מרכזי בפיתוח טכנולוגיות כאלה - מקום שיודע לייצר שקט בתוך אזור מאוד עוין. אמרו לנו שאין פה משאבים טבעיים, אבל המשאב האמיתי של ישראל הוא האנשים, המוחות שלהם והיצירתיות שלהם", אמר קוצ'ר וזה למחיאות כפיים סוחפות. "זה מבחינתי מקור השראה, כי גם במשפחה שלי לא היו הרבה משאבים טבעיים. לא היה כסף, והיינו צריכים להשתמש בכל הכישרון והיצירתיות כדי להיות המשאב של עצמנו".