בקרוב כנראה תראו יותר מודעות באפליקציות המובנות באייפון שלכם ובמכשירי אפל אחרים, ביניהן מפות, ספרים ופודקסטים (הסכתים). לפי דיווח של מארק גורמן בבלומברג, אפל בחנה אפשרות לשלב מודעות בחיפוש באפליקציית מפות שלה, שיציגו לכם המלצות כשאתם מחפשים מסעדות, חנויות או עסקים סמוכים אחרים.
אפל כבר מיישמת מודל פרסום דומה באפסטור (App Store), במסגרתו מפתחים יכולים לשלם כדי לקדם את האפליקציה שלהם בדף החיפוש עבור שאילתה מסוימת, כמו "משחקי פאזל" או "עורך תמונות". כפי שציין גורמן, מודעות במפות יכולות לעבוד באותו אופן, כאשר עסקים ישלמו כדי להופיע בראש תוצאות החיפוש, כאשר משתמשים מזינים מונחי חיפוש מסוימים, למשל מסעדה איטלקית. על פי גורמן, אפל תוכל להציג מודעות גם באפליקציות הפודקסטים והספרים שלה, שכרגע הן נטולות פרסומות. הרעיון הוא שמפרסמי המודעות ישלמו יותר כדי להציג את המודעה שלהם במיקום גבוה יותר בדף תוצאות החיפוש.
מודעות באפסטור
בנוסף, על פי הדיווח אפל תרחיב את המודעות גם לתצוגת "היום" (Today) ולעמודי הורדת אפליקציות. לפי אתר 9to5, מודעות בתצוגת "היום" יופיעו ככרטיסים גדולים יותר עם המילה "מודעה" מתחת לשם האפליקציה, בעוד שמודעות בדפי אפליקציה בודדים יופיעו מודגשות בכחול תחת הקטגוריה - "אולי גם תאהבו".
ייתכן שאפל מעוניינת להרחיב את עסקי הפרסום שלה גם ל-Apple TV Plus, ולהציע מנוי עם פרסומות במחיר נמוך יותר, כפי שנטפליקס ודיסני פלוס מתכננות להציע עד סוף השנה הנוכחית. נכון לעכשיו, המחיר של אפל פלוס טיוי עומד על 4.99 דולר לחודש למנוי ללא פרסומות.
אפל הציגה לראשונה מודעות באפסטור ב-2016, והיא מציגה גם מודעות באפליקציות המניות והחדשות שלה. בספטמבר האחרון החברה החלה לשאול משתמשים האם הם רוצים להפעיל את המודעות המותאמות אישית המופיעות באפליקציות הללו. זאת, בהתאם למדיניות השקיפות של אפל, שלא מאפשרת מעקב אחרי המשתמשים שלה בלי אישורם, מה שעלה לרשתות החברתיות, ובראשן פייסבוק, בהפסדים של מיליארדי דולרים.
מדיניות הפרטיות של אפל
ייתכן שהשינוי במדיניות הפרטיות של אפל הביא לצמיחה של עסקי הפרסום של אפל. לפי נתונים שפורסמו ב-Insider מחברת המחקר Omdia, עסקי הפרסום של אפל צמחו ב-238% ל-3.7 מיליארד דולר ב-2021.