שוק הטאבלטים ממשיך לגדול, אך אפל מאבדת את אחיזתה בו, כך עולה מנתוני חברת המחקר IDC שפורסמו ביום חמישי. לפי החברה, ברבעון השני של 2014 נמכרו ברחבי העולם 49.3 מיליון טאבלטים - עלייה של 11% מהתקופה המקבילה בשנה שעברה, אך 1.5% פחות מאשר בשלושת החודשים הראשונים של השנה - תקופה של השקות מכשירים חדשים.
אפל עדיין ממוקמת במקום הראשון, אותו היא מאיישת ברציפות מאז הציגה לראשונה את האייפד ב-2010, אך אולי כדאי לה להתחיל לדאוג: החברה מכרה בשלושת החודשים הקודמים 13.3 מיליון טאבלטים בלבד - ירידה של קרוב ל-10% מהרבעון השני של 2013. נתח השוק שלה התכווץ משליש ל-26.9% - עדיין פער גדול מול החברה הבאה בטבלה, אך הוא הולך ומצטמק.
במקום השני נמצאת סמסונג, שמכרה 8.5 מילין מכשירים - עלייה קלה בלבד של 1.5% לעומת שנה קודם לכן. נתח השוק שלה הוא 17.2%. במקום השלישי נמצאת לנובו, שכובשת לעצמה עוד ועוד תחומים. החברה הסינית מכרה 2.4 מיליון טאבלטים בחודשים אפריל עד יוני - עלייה של יותר משני שליש לעומת השנה שעברה ונתח שוק של 4.9%. בכך היא עקפה את אייסוס הטייוואנית, שירדה למקום הרביעי למרות שרשמה גם היא גידול משמעותי של 13.1% למכירות של 2.3 מיליון טאבלטים ונתח שוק של 4.6%. את החמישייה המובילה סוגרת אייסר הטייוואנית, שרשמה צניחה דרמטית של 36.3% במכירות הטאבלטים ומכרה מיליון יחידות בלבד, המהוות 2% מהשוק.
הצמיחה החדה ביותר מלבד זו של לנובו נרשמה לטובת שורת ה"אחרות" - הכוללת חברות שלא התברגו בין המובילות. קטגוריה זו כוללת בעיקר מותגים סינים זולים שמוכרים טאבלטים פשוטים ולא ממותגים. יחד מכרו החברות הללו 21.9 מיליון יחידות, המהוות 44.4% מהשוק וגידול של 33.4% מלפני שנה.