מרגישים לא יעילים בעבודה? אתם לא מדמיינים: רוב היום שלנו - 58% מזמן העבודה - הולך לאיבוד בגלל "עבודה על עבודה" - שיחות על עבודה, פגישות מיותרות, חיפוש מידע, ניהול ותעדוף של משימות, בדיקה של עדכוני סטטוס ועוד.
לפי הסקר המקיף "האנטומיה של העבודה" שערכה חברת ASANA, פלטפורמת ניהול עבודה לצוותים, שנתיים של עבודה בתנאי מגיפה שינו באופן דרמטי את הרגלי העבודה וניצול הזמן שלנו. העבודה מהבית העלתה את הריכוז בעבודה והנשאלים מדווחים שהם מקדישים כיום 33% מהיום לעבודה שלהם (skilled work, קרי העבודה ה"אמיתית" שלהם) - עלייה של 27% לעומת 2021, אז עובדים הקדישו רק 26% משעות העבודה לעבודה שלהם. עוד העידו נשאלים ש-9% מזמנם מוקדש לתכנון אסטרטגי – ירידה של 36% מהזמן שהוקדש לנושא בשנה שעברה (14% מהזמן).
העבודה מהבית העלתה את הריכוז בעבודה והנשאלים מדווחים שהם מקדישים כיום 33% מהיום לעבודה שלהם (skilled work, קרי העבודה ה"אמיתית" שלהם) - עלייה של 27% לעומת 2021, אז עובדים הקדישו רק 26% משעות העבודה לעבודה שלהם
המודל האידיאלי שמועדף על העובדים מבחינת חלוקת בית-עבודה הוא היברידי: חלוקה שווה בין הזמן במשרד (19 שעות) לעבודה מהבית (20 שעות), כאשר במשרד העובדים רואים יתרון לעבודה שמצריכה שיתוף פעולה, פגישות אישיות עם המנהל הישיר, אונבורדינג ודיונים אסטרטגיים. הבית הוא המקום המועדף לביצוע העבודה בצורה שקטה. עם זאת, למרות ש-47% מהעובדים מוצאים שהרבה יותר קל להם להתרכז בעבודה בבית, 41% מרגישים בודדים יותר בעבודה מרחוק.
את הסקר ביצעה עבור ASANA חברת Global Web Index והוא כלל 10,624 נשאלים מאוסטרליה, צרפת, גרמניה, יפן, סינגפור, בריטניה וארצות הברית. הסקר בדק תפקוד, התנהגות ותחושות של עובדים וגילה גם הבדלים תרבותיים בין המדינות: למרות שהצרפתים נמצאים הכי הרבה זמן במשרדים (27 שעות בשבוע), הם מובילים בהחמצת לוחות זמנים (25%). הבריטים הפוכים מהצרפתים – הם נמצאים במשרד רק 18 שעות בשבוע, הכי מעט שעות מכל הארצות שנבדקו - אבל עומדים בלוחות הזמנים יותר מכולם.
הגרמנים הם היעילים ביותר ומבזבזים הכי מעט זמן ב"עבודה על העבודה" (רק 53% מהזמן), לעומת העובדים בסינגפור שמקדישים 69% מזמנם למטלות שאינן בליבת העשייה. היפנים כמעט שלא מבזבזים זמן על פגישות לא נחוצות (רק שעתיים בשבוע).
הגרמנים הם היעילים ביותר ומבזבזים הכי מעט זמן ב"עבודה על העבודה" (רק 53% מהזמן), לעומת העובדים בסינגפור שמקדישים 69% מזמנם למטלות שאינן בליבת העשייה. היפנים כמעט שלא מבזבזים זמן על פגישות לא נחוצות (רק שעתיים בשבוע)
עוד ממצאים מעניינים מהסקר: מנהלים מבלים את רוב יום העבודה שלהם (62%) בתיאומים, ואחריהם מנהלים בכירים (C-Suite) שמכלים 60% מזמנם בתיאומים. באופן טבעי, ככל שהארגון גדול יותר כך גדלה העבודה על העבודה – עובדים בחברות בינוניות וגדולות עובדים 59% מהיום בעבודה על העבודה.
אם תהיתם מהן הסיבות העיקריות לאי עמידה בלוחות זמנים, הרי שבאופן לא מפתיע ישיבות לא נחוצות (24%) וחוסר בהירות בתעדוף משימות (22%) דווחו כמכלות זמן ביותר. עובדים גם דיווחו שהם "טובעים באפליקציות": 42% נמצאים יותר זמן באימייל לעומת שנה שעברה, 40% נמצאים יותר בשיחות וידאו, 56% עושים יותר מולטיטסקינג בזמן שיחות וירטואליות ו-56% מרגישים שהם צריכים לענות באופן מיידי להודעות.