הסמארטפונים של מוטורולה נמצאים בדרכם חזרה למדפים בישראל - כך חשף איימר דה-לונקסן, נשיא אזור אירופה, אפריקה והמזרח התיכון בלנובו ומי שנחשב כמספר שלוש בחברה, במהלך שיחה עם עיתונאים, השבוע בלונדון.
בשיחה, שנערכה במסגרת אירוע המחשבים והטאבלטים החדשים של לנובו, סיפר דה-לונקסן כי מייד עם השלמת הרכישה של חטיבת הניידות של מוטורולה בידי החברה הסינית, היא תציג אסטרטגיית שוק למותג שהמציא את הסלולר. בתקופה בה היתה החטיבה בבעלות גוגל היא הספיקה להוציא כמה דגמי טלפונים מוצלחים ביותר, כמו מוטו X הניתן לעיצוב אישי, מוטו G ומוטו E, שמצליחים מאוד בפלחי השוק הנמוכים, כמו גם השעון החכם המדובר מוטו 360.
"בחלק מהשווקים נלך עם המותג של לנובו ובשווקים אחרים נלך עם המותג של מוטורולה. אולי בחלק מהם נשווק גם וגם, זה לא בלתי אפשרי. אבל כרגע, הרעיון בגדול הוא שתראו את לנובו בשווקים מתפתחים ומוטורולה בשווקים בוגרים".
בתשובה לשאלה מה נחשבת ישראל – שוק מתפתח או בוגר - השיב דה-לונקסן כי ישראל נחשבת בעיני החברה לשוק בוגר. חידדתי והקשיתי – האם סביר שנשוב לראות את מוטורולה בישראל? על כך הוא ענה בטון פסקני שכן.
"אין לנו דת", אמר סגן הנשיא הבכיר. "אנחנו אנשים פרגמטיים ופשוטים. אנחנו מקשיבים לקלט ובוחנים מידע. בדקנו את המודעות למותג של מוטורולה ולנובו בתחום הטלפונים. גילינו שמוטורולה, גם בצורה נעזרת וגם בצורה שאינה נעזרת, עדיין מקבל ציונים מאוד גבוהים, כמו בשנות התשעים (בהן המותג מוטורולה היה מהחזקים בשוק הסלולר), וזה הגיוני. זה מותג שמישהו בנה במשך שמונים שנה. הוא לא נעלם בבת אחת מתת-המודע של האדם הבודד", אומר לונקסאן.
כזכור, בתחילת השנה רכשה לנובו את מוטורולה מוביליטי מגוגל תמורת כשלושה מיליארד דולרים, כשנתיים וחצי בלבד לאחר שגוגל עצמה רכשה אותה תמורת יותר מ-12 מיליארד דולר. עם זאת, יצוין כי גוגל קנתה את החברה עם תיק פטנטים רחב אותו לא העבירה ללנובו, אלא השאירה ברשותה לצורך סיוע משפטי ליצרניות מכשירי אנדרואיד שנתבעות על ידי אפל בשל העתקה לכאורה של תכונות מהאייפון.