הפרסומת הוויראלית של גוגל הודו ריגשה מיליוני אנשים ברחבי העולם, וזכתה לכמעט חמישה מיליון צפיות בשבוע ימים בלבד. בפרסומת, שא השאירה אף עין יבשה, הוצג איחוד בין שני חברי ילדות שהופרדו עם פירוק תת היבשת ההודית.
רק שאופס. בפקיסטן, החלק שהופרד מהודו, לא מרוצים כלל מהפרסומת המצליחה מהמדינה השכנה וטוענים כי גוגל גנבה אותה מהם.
בפורום "פקיסטאן דיפנס", שבימים כתיקונם עוסק בנושאים בטחוניים, הופצה הודעה לפיה "איחוד מחודש" מועתקת מסרטון סטודנטים בשם "כבוד", שנכתב על ידי טאהא קירמאני הפקיסטני ועלה לרשת לפני יותר משנה.
בסרטון המדובר של הפקיסטנים, שהופק ללא תקציב כלל ונראה בהתאם, מסופר סיפורו של הודי בשם עבדוללה שהופרד מחברו ראג' בעקבות הפיצול בין הקהילה ההינדואית לקהילה המוסלמית. כאשר נכדו מנסה להראות לו את יכולות עידן האינטרנט, הוא מתחיל לספר לו את סיפורו והנכד מוצא את עיירת ילדותו ואת ראג', שגר בהודו. הסרטון מסתיים כאשר שני החברים הוותיקים נפגשים – באופן וירטואלי בלבד, כמובן – בעזרת תוכנת התקשורת סקייפ.
תגובות אחרות משתי המדינות עליהן מדברת הפרסומת הלינו על כך שענקית האינטרנט בחרה להראות כאילו כמה חיפושים במנוע שלה מספיקים כדי להוציא ויזה לביקור בפקיסטן, בעוד שבפועל, בגלל היחסים הרגישים והלא טובים בין המדינות, הדבר כמעט בלתי אפשרי.
מספר גופי תקשורת פנו לגוגל בניסיון לקבל תגובה להאשמות, אך טרם נענו. בינתיים ממשיכה הפרסומת של גוגל לצבור צפיות בקצב מרשים ומתקרבת ל-4.5 מיליון שבוע בלבד לאחר עלייתה ליוטיוב, בעוד הסרטון הפקיסטני עומד על אלפים בודדים.
צפו בפרסומת של הסטודנטים בפקיסטן (שהועלתה ליוטיוב באוגוסט 2012):
וזו הפרסומת החדשה והוויראלית של גוגל בהודו:
>> מהי תמונת הסלפי הראשונה בעולם?
>> צפו: תמונה של אדם מקיים יחסי מין עם בהמה הופיעה בשידור חי