אחרי שנמנעה בחודשים האחרונים מלבצע פיטורים המוניים, אפל מתחילה לפטר מספר קטן של עובדים. אמנם לא מדובר במספרים הגדולים מאוד של מפוטרים כמו במטא ובאמזון, אבל עדיין מדובר בקיצוצים ראשונים שמלמדים על הכיוון שהחברה לוקחת מאז הכריזה שהיא ״מהדקת את החגורה״ בכל הקשור לתקציב.
בלומברג מדווח כי מספר מצומצם של עובדים פוטרו מהמחלקות בחברה האחראיות על הצד הקמעונאי של אפל ועל פיתוח ותפעול חנויות המותג של אפל ברחבי העולם. כאמור, מספר העובדים המפוטרים לא ידוע, אך ככל הנראה מדובר במספר קטן. אפל מפעילה מספר רב של חנויות קמעונאיות המוכרות את מוצרי החברה, ובעקבות השינויים ייתכן שתצמצם את מספר החנויות בעולם ותעבור לשיטה של זיכיונות, כפי שהיא עושה עם מוצריה בישראל.
כזכור, רק לפני חודש מטא הודיעה על קיצוץ של 10,000 משרות, אחרי שבסוף 2022 קיצצה 11,000 עובדים. בינואר גוגל קיצצה 12,000 משרות ואמזון קיצצה השנה 9000 משרות. הסיבה שאפל הצליחה עד כה לשמור על מרבית כוח האדם שלה נובעת מכך שהיא לא יצאה לסבבי גיוסים מאסיביים בתקופת הקורונה, כפי שעשו ענקיות הטכנולוגיה האחרות.
ובכל זאת, אפל צריכה לעשות שינויים לאור ההאטה בשוק, ולפי הדיווח של בלומברג החברה בוחרת להתמקד בתחום הקמעונאות, ככל הנראה לאור העובדה שהמכירות של אייפונים וטאבלטים נמצאות בירידה בחודשים האחרונים. בנוסף, אפל עושה שינויים בתוך החברה, ומבטלת חלק מתפקידי דרג הביניים בצוותים רבים. העובדים הללו יוכלו להישאר, אך חבילת ההטבות שלהם תיפגע. בפעם האחרונה שדיווחה על כך בספטמבר, לאפל היו 164,000 עובדים.