אותנטי, מה זה אומר?
ברור לנו שאותנטיות עובדת, מחיי היום יום ועד לתוכן ממומן. הטיפ שלנו הוא לשתף ולשתף. עקביות בהעלאת התכנים, להשקיע בזמן איכות עם הפיד כמו שמשקיעים בזמן איכות עם חברים טובים. למה? כי לא הגיוני לשתף אחת לשבועיים רק את החלקים היפים של חיי היום יום.
העוקבים רוצים להזדהות וכמו כולם להרגיש שגם כשלא הכי מושלם - אתם משתפים את החברים הכי טובים שלכם. העקביות גם עוזרת להגביר את הציפיה מהצד השני - זמן מסוים ביום, בשבוע, ממתינים לשמוע אתכם! התוכן עצמו, מומלץ כמה שפחות פילטרים שגורמים לכם להראות אחרת - מייצר הזדהות עמוקה יותר.
דוגמה מעולה היא מירי כהן, שדואגת לתעד כל רגע מחייה בצורה טבעית ו"על הדרך". השיתוף של תהליכים לצד שיח למצלמה, בו היא מפרטת על ההחלטות שלה ועל המוצרים בהם היא משתמשת, הופכים את האם למשפחת כהן למשפיענית, שככל הנראה נציץ בסטורי שלה רגע לפני החג כדי לקבל המלצה.
חשוב להבין, חלק מאותנטיות, הוא שיתוף אמיתי של המלצות, רעיונות, חוויות ודעות. כל יוצר תוכן לוקח את רובדי האותנטיות השונים ובוחר מה נכון לו - לשתף, להגיד ולהביע. אם נחשוב על בעד ונגד בשיח על שיתוף דעות, אין מסקנה אחת. יש שירגישו צורך להביע את דעותיהם ויהיו כאלו שפחות. אז אם אתם מרגישים שזה בוער בכם - פשוט עשו זאת.
קשרים עם הקהילה שלכם
יש דבר מספק יותר מאשר לקבל הודעות כמו "אני עוקב אחרייך מהיום הראשון?". כנראה שלא בעולם המשפיענים. הידיעה שיש לכם קהילה של אנשים מאחוריכם שמחכים לתוכן שאתם מעלים, צריכה להיות מה שמוביל אתכם בעת יצירת תוכן ושיתוף מידע. ככל שתכירו את הקהל שלכם, כך התוכן שלכם יהיה רלוונטי ונכון יותר והעשייה מספקת ומתגמלת יותר. המשפיענית עדי כהנים, מטפחת מ-DAY ONE קהילת עוקבות בשם "דידיז" שהולכות אחריה באש, במים ובהטבות. כשהיא רק התחילה ניצני הקהילה הם שנתנו את הפוש, בעוד היא ידעה לקחת את האהדה והעניין ולספק אותו על ידי תוכן איכותי ורלוונטי.
כשזה מגיע לקהילה שלכם, שנוצרה סביבכם, חשוב לזכור שיש אנשים שמקבלים השראה מהתוכן שלכם, וכן, גם מהרעיונות שאתם מעלים. אבל פה הכוח של משפיענים, הקהילה שלכם היא ככל הנראה קהילה המורכבת מאנשים בעלי דעות שונות וטעם מעט שונה, אך עם קשר והזדהות אתכם. לכן, אם תחליטו להביע את דעותיכם, כמו משפחה אוהבת, יהיו כאלו שיזדהו ויבינו ויהיו כאלו שפחות.
ממומן - איך וכמה
כבר עברנו את עידן המלא מוצרים בפיד והיום הקהל מוכן לספוג אך ורק המלצות מיוצרי תוכן ומשפיענים, להם הוא מאמין וסומך על המלצתם. תוך ידיעה שאותו משפיען ממליץ מתוך התנסות אישית וחיבור למוצר. אל תתפזרו לאלפי תחומים ומוצרים, אלא תשאפו להפוך לאוטוריטה בתחום/בנישה שלכם, תוך כדי שאתם ממליצים על מותגים ומוצרים שבאמת חופפים לכם בערכים שלהם.
כמו בחיים, תמיד תקשיבו לחברים שלכם ותרדו לסוף דעתם
הטיפ האחרון קצת מסכם את כל הנקודות מעלה, בסופו של יום אתם יוצרים תוכן בשבילכם ובשביל הקהילה שלכם. הקשיבו להם, בחנו מה מניע אותם יותר להגיב, מה מעניין אותם וככה תוכלו לחדד את התכנים שלכם עם הזמן.
הכותב הוא מנכ"ל ומייסד שותף של חברת יומנז (Humanz), שפיתחה פלטפורמה טכנולוגית שמחברת את המשפיענים עם חברות מסחריות ומנהלי שיווק לשת"פים.