חברת "שטראוס" החליטה לשנות את הלוגו של המעדן הוותיק והפופולרי "גמדים" - ויצרה היום (שני) ויכוח סוער ברשתות. הלוגו החדש, והדו-מגדרי, פונה לבנים ולבנות כאחד, אולם מה שנראה כמו צעד סמלי בדרך להעמקת שוויון בין גברים לנשים, כפי שהכריזה החברה באתר, הצליח כאמור להרגיז לא מעט אנשים ונתפס על ידי חלק מהגולשים כ"טרלול פרוגרסיבי", כולל קריאות להפסיק לרכוש את המוצר.

"קחו את הידיים המטונפות שלכם, כן, יופי, עוד אחת. הורידו אותן מהילדים שלי, מהר אבל. עכשיו", כתבה עו"ד צפנת נורדמן ב-X (טוויטר לשעבר) והציתה את הזירה. "מיותר לציין ש'גמדים' לא ייכנס אלינו הביתה עד לשינוי הלוגו הקטן-גדול, עד שמעדן גבינה יחזור להיות סתם מעדן גבינה, לא תעמולה בכפית. לא טינוף בטעם תות על השפה והתרבות".

עוד הוסיפה בציוץ כי "מה שכן, תודה על הזדמנות לשיחה עם הילדים ועל פעילות יצירתית במזגן של רמי לוי (בשלב הזה אנחנו לא בררנים): יאללה חמודים, מוצרי חלב לעגלה - רק לא שטראוס. נראה מי מגיע ראשון. האמינו לי, בית משפחת נורדמן באוגוסט, בתשעת הימים; אין לכם מושג איזה נתח שוק הפסדתם".

הציוץ של נורדמן גרר מאות תגובות ונצפה יותר מ-100 אלף פעמים מאז, נכון לרגע זה, אלא היו גם כאלה שפחות התחברו אליו, ביניהם כתבת הרווחה של חדשות 12, מיכל פעילן, שהשיבה לה בנחרצות: "מה יש לך צפנת? רוצים שילדות ירגישו שרואים גם אותן ולא רק את הבנים. מילא ביקורות על יוקר המחיה הבלתי אפשרי פה, אבל מה יש להביע כל כך הרבה שנאה ('ידיים מטונפות') כשמנסים לתת לבנות תחושה שגם הן שוות. זה כאילו חשש מערעור סדר עולם ישן שבו רק הגברים שולטים? דווקא מאישה חזקה זה מוזר", כתבה פעילן.

לאורך היום רבים אחרים התייחסו לתקרית, כשבאחד הציוצים ב-X נכתב: "אשמח לתשובות רציניות. מה מטריף אנשים כל כך בענייני מגדר? קודם המתאבקת, עכשיו הגמדים/ות. למה זה מעצבן כל כך אנשים? ממה הם מפחדים? על מה זה יושב?" - אם כי לא כולם הגיבו ברצינות כה רבה.

העיתונאי בן כספית למשל, בחר להשיב לעו"ד נורדמן בסרקסטיות. "זה נורא. לדעתי, לא צריך להסתפק בחרם, צריך גם נידוי, ואם אפשר לינץ'. הייתי גם שוקל להוציא את שטראוס מחוץ לחוק. אלה נוח'בות, איך הם מעיזים להעלות על דל שפתם כשיש גמדים, יש גמדות. לא יעלה על הדעת". זאת, לצד הציוץ של אודליה מינס שכתבה "וואלה, אני רחוקה מפרוגרסיביות ואפילו מדברת וכותבת על זה לא מעט, אבל כל הסיפור של הגמדים.ות יצא לגמרי מפרופורציה. בעיניי זה פשוט מטופש כמו לכתוב ערגליות.ים. virtue signaling שאין בו ערך, ואפילו קצת מגחיך מאבקים אמיתיים נשארו".

היו גם מי שבחרו להציע, בהומור כמובן שינוי של מעדן אחר - "דניאלה" המוכר - שיכול להפוך גם לדניאל.ה.

שינוי הלוגו הגיע גם עם אתר ייעודי, שבו כאמור הסבירה החברה כי בחרה לקחת חלק ביצירה ובעידוד מודעות לשוויון מגדרי, "גם בנים וגם בנות יכולים ויכולות לעשות הכל, בעזרת מתן כלים והנגשה של הפעולות הקטנות שלנו כהורים". באתר, נותנת החברה גם מידע ופעילויות לילדים לטובת קידום העניין והעלאת המודעות. זאת, על רקע נתון עגום למדי המבשר כי 69 אחוז מההורים בישראל לא חושבים שקיים באמת שוויון בין המינים.