מארק צוקרברג האמין מאוד ברשת החברתית שפיתח כבר בשלב מוקדם מאוד. אחרת, קשה להסביר כיצד "העז" המתכנת הצעיר להגיד לא להצעת רכש מפתה מאוד מכיוונה של מיקרוסופט שביקשה לרכוש את פייסבוק כבר בשנת 2007, תמורת סכום מרשים של 15 מיליארד דולר.
המנהל הבכיר לענייני אסטרטגיה של מיקרוסופט, פריץ לנמן, אישר אמש בפאנל מיוחד שהתקיים בכנס מקצועי בפריז, כי החברה הציעה לרכוש את פייסבוק בתחילת הדרך בשנת 2007, ומשהצעה זו לא התקבלה - רכשה נתח מפעילות החברה והחלה בשיתוף פעולה עימה שנמשך שלוש שנים ובמסגרתו פועלות החברות ביחד ליצור מענה למונופול של המתחרה גוגל על תחום החיפוש ברשת.
בכנס "לה ווב" המתקיים בצרפת אמר לנמן: "לפייסבוק יש הרבה קווי דמיון למה שמיקרוסופט הייתה בתחילת דרכה". לנמן אף הוסיף להחמיא לפייסבוק, ולאחר שחשף את ההצעה שהעניק המנכ"ל סטיב באלמר לצוקרברג בפגישתם אמר: "שווי השוק של פייסבוק יכול להמריא בהמשך לגבהים של מיקרוסופט ואולי אפילו יותר".
כיום, מוערך שוויה של פייסבוק בכ-50 מיליארד דולר - כך שצוקרברג, מתברר, קיבל החלטה לא רעה בכלל כשלא הושיט חזרה את ידו למנכ"ל החזק ביותר בתחום המחשבים אי אז לפני שלוש שנים.