הניו יורק טיימס החליט לתת במה למיה קאליפה ולאפשר לה להסביר את הציוצים שלה נגד ישראל סביב ה-7.10. למי שלא הכיר, קאליפה היא כוכבת סרטים מבוגרים לשעבר שנמצאת בתהליך שינוי תדמית לאקטיביסטית ואושיית רשת, לכאורה. היא מחזיקה במיליוני עוקבים ברשתות החברתית (6 בטוויטר, 26 באינסטגרם ו-38 בטיקטוק) אבל התכנים שלה שונים בהתאם לאותה פלטפורמה. היא מודה שטוויטר הוא המקום לדעות שלה, ואותן דעות היו ברורות מאוד בשבת השחורה.

היא מגדירה את עצמה אנטי ציונית והדבר מושפע ישירות מהמוצא הלבנוני שלה, אבל הוא לא באמת תירוץ מספק בשביל הציוצים הגועליים שהיא כתבה. קאליפה דחקה במחבלי חמאס לצלם בצורה אופקית כדי שתוכל לצפות טוב יותר בסרטוני הזוועה וכתבה: "מישהו יכול בבקשה להגיד ללוחמי החופש בפלסטין לסובב את הטלפונים שלהם ולצלם לרוחב?". קאליפה גם שיתפה תמונה של המחבלים נוסעים בחלקו האחורי של טנדר, וכינתה זאת "ציור רנסנס".

@nytimes Mia Khalifa shared why a pornographic scene she filmed in 2014 made her feel as if she no longer controlled her own image. Listen to the actress, model and influencer’s full conversation with David Marchese for “The Interview” at the link in our bio. #MiaKhalifa #TheInterview ♬ original sound - The New York Times

בראיון לפודקאסט "הראיון" עם הניו יורק טיימס, שהתמקד ברובו בחייה החדשים מחוץ לתעשיית סרטי הפורנו, היא נשאלה גם על הציוצים עצמם. המראיין, דויד מארקיז, ציין: "כתוצאה מהפוסטים האלה, כמה חברות החליטו להפסיק לעשות איתך עסקים. אני גם רוצה להוסיף שאמרת שאמנם את אנטי ציונית, אבל את בשום אופן לא אנטי יהדות", וקאליפה ענתה לו: "לא, וחשוב להפריד כשמדברים על יהודים וכשמדברים על ציונים".

"לטעמי הפוסטים האלה לא החזיקו בנטייה המוסרית של אותו הרגע. השאלה שיש לי היא האם הניסיון שלך עם הפוסטים האלה והתגובה שהם חוללו גרמו לך לחשוב אחרת על סוגי הפוסטים שאת רוצה לכתוב על עזה או על פוליטיקה?" 

"אני רוצה לנצל את הזדמנות לדבר על הציוצים האלה. דבר הראשון הסיבה שקראתי לתמונה 'רנסנס' היא כי  הייתה שם סצנה ממש פואטית, סמלית ויפה. הייתה סצנה אחת שבה הגדר פורקה, והיו שם אזרחים וילדים - זה הרגיש כמו חומת ברלין שנופלת, כך נראתה הסצנה. בגלל זה קראתי להם 'לוחמי חופש', כי כל פלסטיני שעדיין יש לו רצון לחיות הוא לוחם חופש. לזה התייחסתי. והסיבה השנייה היא שהתמונה הרגישה פשוט כל כך 'בארוק'" (סגנון אמנותי מסוף המאה ה-16).

"התייחסת לזה כאילו הוא נראה כמו "ציור רנסנס"

"בדיוק. הקומפוזיציה, הכל שם - בזמנו זה היה מוקדם מדי, אבל אני מרגישה שזה לא דבר קיצוני להגיד על משהו שנראה כל כך - מטורף. אבל, כן, זה היה מוקדם מדי. כל העסקים שוויתרו עליי ואיבדתי בגלל הציוצים התקבלו בברכה, כי אם אנחנו באמת לא מסכימים ברמה הזו, לא היינו צריכים לעבוד יחד מלכתחילה. אז אני לא כועסת על זה. אני בעצם אסירת תודה על זה. לצערי, החלק שאני הכי מתחרטת עליו הוא שהכוונה שלי פורשה לא נכון, אנשים שהיו קרובים אליי פנו אלי ואמרו שנפגעו עמוקות ממה שכתבתי. אמרו לי 'אני לא מאמין שתכתבי משהו כזה חמור'. הייתי צריכה לחזור ולהסביר את כוונתי ולהתנצל על שפגעתי בהם ובאמת רק לוודא שהם הבינו מי אני כאדם".

קאליפה גם מסבירה שאותם ציוצים לימדו אותה לשנות גישה. לפי תפיסתה, כשהיא כותבת דברים כאלה היא הופכת את עצמה לנושא המרכזי ולא המטרה שהיא מנסה לקדם. נזכיר כי הציוצים שלה לא היו ההתבטאויות היחידות שלה בנושא ישראל. בחודש שעבר היא צייצה שליבה עם לבנון וטענה שמטרותיה של ישראל הן "כיבוש מחדש של לבנון" ו"טיהור אתני". בשנה שעברה היא יצאה נגד הלהיט של נס וסטילה "חרבו דרבו", אם כי יש לציין שבאמת הם הכניסו אותה לתוך רשימת החיסול של צה"ל, וטענה שהיהודים קוראים להרוג אותה. בינואר האחרון היא צולמה מתעמתת עם יהודייה שקראה לעברה "עם ישראל חי" והיא ענתה לה: "לכי מפה, יש לך ריח של חיקוי של פלאפל".

לסיכום קאליפה לא באמת מתנצלת על הציוצים המתריסים שלה מאוקטובר 2023, היא גם מברכת על העבודות שאיבדה בעקבותיהם, אבל כן מצטערת על האנשים סביבה שנפגעו. הסרטון שמקדם את הראיון, העוסק בעיקר בסרט למבוגרים בלבד בו היא מבצעת אקטים מיניים בזמן שהיא לובשת חיג'אב ועלה לטיקטוק הפך לוויראלי עם כמעט 2 מיליון צפיות בינתיים, מספר גבוה בהרבה משאר הסרטונים של הערוץ.