סרטון הדמיה המתאר כיצד התפוצצה צוללת הטיטאן נצפה כבר יותר מ-6 מיליון פעמים ב-12 הימים מאז פרסומו ביוטיוב. הקליפ באורך 06:20 דקות הועלה ב-30 ביוני על ידי הערוץ AiTelly, ערוץ יוטיוב שמפרסם אנימציות הנדסיות מקוריות ב-4K ותלת-ממד.
על פי ההערכות, הטיטאן התפוצצה ב-18 ביוני - פחות משעתיים לתוך הצלילה שלה אל הספינה המפורסמת של טיטאניק, בעומק של כ-5,500 רגל בצפון האוקיינוס האטלנטי. כל חמשת הנוסעים שהיו על סיפון הצוללת נהרגו מיד.
הקריינות בסרטון מתחילה בהסבר שהפיצוץ הוא "תהליך של הרס על ידי קריסה פנימה על האובייקט עצמו. איפה שהפיצוץ מתרחב, חלל הצוללת מתכווץ". איפה שהטיטאניק נמצאת, בעומק של 25,000 רגל בתחתית האוקיינוס האטלנטי: "יש כמעט פי 400 מהלחץ שאנו חווים על פני השטח" לפי הסרטון.
לחץ כזה גרם לצוללת של חברת OceanGate להתקמט "בתוך שבריר של אלפית שנייה", אומר הקריין. האנימציה הנלווית הראתה צוללת תלת מימדית ממותגת של OceanGate נמעכת ונקרעת לגזרים.
הקריינות מאשימה את הכישלון הקטסטרופלי במבנה סיבי הפחמן השנוי במחלוקת של טיטאן. "הטכנולוגיה הקיימת מבוססת על פלדה, טיטניום ואלומיניום. אלה הם מה שמנעו מצוללות אחרות להימחץ. אבל לטיטאן היה עיצוב ניסיוני", כך לפי הסרטון.
האנימציה נוצרה באמצעות תוכנת קוד פתוח בשם Blender, לפי דובר של ערוץ היוטיוב, שביקש להישאר בעילום שם כדי לא להפריע לעבודתו ההנדסית הנוכחית בחברת תעופה. מאחורי העמוד עומדים שלושה חברי צוות בלבד. הם יצרו את האנימציה של טיטאן על ידי שימוש במידע ומדידות שפורסמו על ידי OceanGate באתר האינטרנט שלהם ובגוגל ולאחר מכן חיברו אותן לתוכנה התלת-ממדית של בלנדר - תהליך שנמשך 12 שעות.
"הוצאנו סרטון ראשון והוא היה גדוש בטעויות", אמר הנציג למגזין הפוסט. "לאחר מכן העלנו מחדש את הסרטון עם הגרסאות והתיקונים המעודכנים", והוא הפך ויראלי. "השורה התחתונה היא שאנחנו לא מפחדים לעשות טעויות ולקבל מידע מהגולשים - והרקע שלנו כמהנדסים חובבים יכול לעזור".
בימים שלאחר ההתפרקות של טיטאן, הבעלים והמפעיל של הצוללת, סטוקטון רוש, הואשם בכך שהתעלם מאזהרות בטיחות רבות לגבי כלי השיט, וכינה אותם "בכי חסר בסיס" ו"עלבון אישי".
באימיילים שנקראו על ידי ה-BBC, רוב מקאלום, יועץ של OceanGate, אמר לרוש שהוא מסכן את חיי לקוחותיו בכך שהצוללת שלו לא תאושר על ידי ארגון חיצוני: "במירוץ שלך לטיטאניק אתה משקף את התפיסה המפורסמת שלה: 'היא לא יכולה לטבוע'", כתב מקאלום לבוס שלו במרץ 2018. "אני מפציר בכם לנקוט בכל משני הזהירות בבדיקות ובניסויי הים שלכם ולהיות מאוד מאוד שמרניים", כתב בהודעה נוספת. "עד כמה שאני מעריך יזמות וחדשנות, אתה עלול לסכן תעשייה שלמה". רוש סירב להקשיב למקאלום, והספינה המשיכה במיזם שלה בעומק הים, מבלי שקיבלה סיווג או הסמכה מעולם על ידי סוכנות חיצונית. כזכור הוא מצא את מותו בטיטאן יחד עם 4 אורחים נוספים.
המהנדס והמומחה התת-ימי הספרדי, חוסה לואיס מרטין, טען ביום שלישי בפני הערוץ הספרדי NIUS כי חמשת הקורבנות ככל הנראה הבינו מה יעלה בגורלם בין 48 ל-71 שניות לפני התרחש האסון. "בתקופת הזמן הזו, הם מבינים הכל. ויותר מכך, בחושך מוחלט. קשה להבין מה הם חוו באותם רגעים", אמר מרטין.