האם אנחנו צריכים או רוצים בכלל את הפיצ'ר החדש של יוטיוב? ענקית הווידיאו שחררה תכונה שמבוססת על בינה מלאכותית ויודעת לקפוץ בסרטון אל החלקים הפופולריים ביותר. בחודש מרץ פלטפורמת הסרטונים של גוגל התחילה לבחון את אופציית "קפיצה קדימה" או באנגלית Jump ahead והיא כעת יוצאת לשוק, אבל רק למנוי פרימיום בארה"ב.
לאחר הקשה כפולה על הכפתור לדלג קדימה, יתגלה כפתור חדש ש"מקפיץ אתכם למקום שאליו רוב הצופים בדרך כלל מדלגים קדימה". הכפתור "קפיצה קדימה", בצורת גלולה, מופיע לכמה שניות בפינה הימנית התחתונה לפני שהוא נעלם. לאחר הקשה עליו, תעלה שקופית על המסך של "דילוג לקטע שאליו הגולשים מדלגים".
YouTube Premium members can now test AI-powered “Jump ahead”
After double-tapping to skip ahead, u’ll see a button that “jumps u to where most viewers typically skip ahead to”
Upon tapping, u’ll get a “Jumping over commonly skipped section” overlay.#YouTube#youtubepremium pic.twitter.com/UtvOgARhyJ
בפיצ'ר החדש יוטיוב ממנפת את הבינה המלאכותית ואת נתוני הצפייה שהיא אוספת כדי לזהות את "הנקודה הטובה ביותר בסרטון". כשיוטיוב הציגה את היכולת הזו לראשונה לפני מספר שבועות, היא כונתה "ניסוי בקנה מידה קטן" שחלק מהמשתמשים הצטרפו אליו באופן אוטומטי. כעת הוא זמין באופן נרחב יותר דרך הלינק youtube.com/new שם מרוכזים הפיצ'רים החדשים למנויי הפרימיום, אם כי האופציה הזאת עובדת רק עבור אפליקציית אנדרואיד, ורק בארה"ב עבור סרטונים באנגלית בלבד.
הניסוי אמור להסתיים ב-1 ביוני, ואם יוכרז כמוצלח, הוא יגיע לעוד משתמשים ברחבי העולם, ואולי אפילו למשתמשי החינם בפלטפורמה. מעניין יהיה לראות את התגובות של יוצרי התוכן לאפשרות שבינה מלאכותית תדלג להם על הקטעים בסרטונים מבלי שביקשו זאת. מצד שני, הרבה יוצרים "מנפחים" את הסרטונים שלהם כדי להפוך אותם לארוכים יותר ובכך להרוויח יותר כסף מפרסומות, ואפשרות הקפיצה קדימה יכולה לחסוך לנו את הקטעים המשעממים בדרך לפאנץ'.