מטה ההייטק הודיע היום רשמית על פתיחת מכירה כרטיסי הטיסה שלהם לארה"ב במסגרת TechAir (טק אייר). בהודעה שהועברה בקבוצות הוואטסאפ הפנימיות של המטה נכתב כי מטה ההייטק הגיע להסכם סופי להחכרת מטוס נוסעים ויוצא למכירת פריסייל של 72 שעות לכרטיסי טיסה החל מה-21 בינואר ועד לסוף מרץ 2025.
על פי ההודעה, המחירים הם 900 דולר לכיוון אחד ו-1550 לטיסות הלוך וחזור, המטוס הוא חדיש וכולל כ-300 מושבים. "מטרת הפריסייל היא להיות מסוגלים לייצר התחייבות קריטית כדי לצאת לדרך", כך נכתב.
בנוסף המטה צירף לינק לאתר הרשמי שלהם, שם אפשר להירשם לאותן טיסות. הזמנות מוקדמות פתוחות עד ה-28 בדצמבר 2024, כשהן מוגדרות כהתחייבות שאינה מחייבת. חשוב לציין שכל אחד יכול להירשם לטיסות, אומנם כתוב למלא את שם החברה בעת ההרשמה, אבל גם אם אתם לא הייטקיסטים ורוצים לנסוע לניו יורק להנאתכם בחורף - אתם יכולים לעשות זאת דרך טק אייר. אם תנסו לרכוש כרטיסים באל על יהיה לכם קשה לחודשים הקרובים, בבדיקה פשוטה באתר ברוב הטיסות לא נשארו מקומות למחלקת התיירים אלא רק למחלקת פרימיום או לעסקים שם המחירים הם אלפי דולרים.
על פי לוח השנה המוצג באתר נראה שהמטה מתכנן 3 טיסות בשבוע, אך נראה שאין התחייבות גם עליהן. על פי ההודעה המטוסים יופעלו על ידי חברה ישראלית, אך לא נמסר מאיזו חברה יוחכרו המטוסים וגם לא איזה חברה ישראלית תפעיל אותם. בסך הכול מתחייבת היוזמה להפעיל 36 טיסות בקו תל אביב-ניוארק-תל אביב.
באתר של המטה ניתן למצוא שורה שמסבירה הכי טוב את מצב אותן טיסות והתלות שלהן בנוסעים: "הטיסות אינן סופיות והן ממתינות להזמנה והתחייבות של 35% תפוסה. אנא הבטיחו לעזור לנו לגרום לזה לקרות".
בנתיים כמור ניתן רק להרשם למכירה המוקדם דרך דף ההרשמה, נציג של חברת התעופה חוזר ללקוח ואמור לסגור מולו את הכרטיס הטיסה. רעיון הטיסות של חברות ההייטק מגיע על רקע הזינוק במחירי הטיסות והדחיות החוזרות ונשנות בחזרת חברות התעופה הזרות לישראל. מטה ההייטק חיפש פתרון חלופי לטובת החברות שמתקשות מאוד להמשיך את העסקים שלהן בלי קווי תעופה סדירים בין ארה"ב לישראל.
ג'וליה קוגן ארליך, משקיעת אנג'ל בקרן יחד עם בעלה אופיר ארליך (מייסד הסטארטאפ Eon.io), היא אחת ממרכזות היוזמה. בשיחה עם mako, היא מסבירה כי היא לא יכולה להגיד עדיין את שם החברה הישראלית שתפעיל את הטיסות.
"כל הפעילות הזאת נוצרה מזיהוי צורך קיים. כמו כל יוזמה אחרת שנדרשת כדי להמשיך את הקטליזטור של ההייטק הישראלי, במטה ההייטק אנחנו מבקשים לספק פתרון מחוץ לקופסה. האם חברת התעופה תבוא ותיקח את האחריות להשיק את הקו? אני רק יכולה להגיד שקיים פתרון וזה אפשרי, ומי שצריך לקחת את המושכות, ייקח. הביקוש מאוד גבוה".
באשר לפרסומים על המחירים שיעלו בהמשך, היא מבהירה: "זו יוזמה ללא מטרות רווח. ולכן אין לי שמץ של מושג אם המחירים יעלו בהמשך. זה כבר לא בידיים שלנו".
היא עצמה הייתה השנה הרבה על קו ישראל-ארה"ב, בהיבטי הסברה וגם בשיתופי פעולה לטק. "יש המון הקרבות לוגיסטיות שצריך לעשות. צריך לתכנן כל נסיעה מראש, נסיעה ספונטנית בשבוע עבודה, לנסוע בשני ולחזור בחמישי למשל, היא בלתי מתקבלת על הדעת. בנוסף גם משקיעים, שרגילים לחברות תעופה זרות, מגיעים פחות לארץ מאז תחילת המלחמה. אני מקווה שהיוזמה תעודד אותם להגיע לארץ, להשתתף בכנסים ולהיות פעילים".