אווה ג'צקין (25), מומחית לשיקום השיער שעלתה מרוסיה לפני שלוש שנים, הורידה לפני כשבועיים את אפליקציית יאנגו והשתמשה בנסיעה הראשונה בחינם למצטרפים חדשים. כשהגיעה ליעד, הנהג התעקש שתשלם 45 שקלים עבור הנסיעה – וסירב לאפשר לה לצאת מהמונית.
"בסיום הנסיעה הראיתי לנהג את האפליקציה, שם כתוב שמדובר בנסיעת חינם ושאני לא צריכה לשלם לו אגורה", שחזרה ג'צקין בשיחה עם NEXTER. "הוא דיבר אליי בצורה גסה ואגרסיבית. ביקשתי שיתקשר לשירות הלקוחות של החברה כדי להוכיח שאני צודקת, אבל הוא סירב. הייתי בהלם מההתנהגות שלו. אני באה ממנטליות אירופאית, שם נהגי מוניות לא מתנהגים ככה. הם עוברים קורסים והדרכות כיצד להתנהג עם לקוחות".
לדבריה, נהג המונית חטף את הטלפון ודרש שתשלם על הנסיעה. "כל הגוף שלי רעד ופרצתי בבכי. הרגשתי שסוחטים אותי. לא ידעתי מה לעשות. בשלב מסוים הצלחתי לחטוף ממנו את הטלפון שלי וברחתי מהמונית. עבורי זו הייתה טראומה קשה. לא התאוששתי ממנה עד היום. זו חוויה לא נעימה כעולה חדשה בישראל. נסעתי עם חברות אחרות כמו 'גט' ולא קרה לי דבר כזה בחיים", הוסיפה.
אחרי שנרגעה, אווה פנתה לשירות הלקוחות של יאנגו. בחברה מיהרו להתנצל והציעו לה פיצוי בדמות נסיעה חינם תוך התחייבות לטפל בנהג במלוא החומרה. לדבריה, היא ביקשה שלא יפטרו אותו בעקבות משבר הקורונה. "זה ממש לא פיצוי ואני ממש לא מתכוונת לממש אותו. הטראומה שעברתי הספיקה לי. רציתי להגיש נגד הנהג תלונה במשטרה והם מסרו לי את הפרטים שלו, אבל החלטתי שזה לא אפקטיבי ושלא יעשו לו כלום. שזה בזבוז זמן".
"חשוב לי שאנשים ייזהרו כדי שלא יקרו עוד מקרים כאלה. הבעיה היא לא בנהג אלא בחברה שמעסיקה אותו, שלא טרחה לעשות לו הדרכה והכשרה כיצד להתנהג עם לקוחות וכיצד להיות מנומס ואדיב. ביקשתי שיטפלו בו במישור המשמעתי כדי שזה לא יקרה לנוסעים אחרים, אבל שלא יפטרו אותו בגלל המצב הכלכלי והקורונה. לא רציתי שהוא יפגע כלכלית ויאבד את פרנסתו", סיכמה.
מחברת יאנגו נמסר בתגובה: "יאנגו נוקטת באפס סובלנות כלפי מקרים מסוג זה מצד נהגים ומטפלת בהם בחומרה המירבית ובכל האמצעים האפשריים. מקרה זה, מתאריך ה-23 ביוני, ידוע לשירות התמיכה שלנו ואף טופל עוד באותו היום. המקרה טופל בחומרה רבה מצדנו: מלבד מענה במדיה החברתית לפניית המשתמשת, התקשרנו עוד באותו היום על מנת לוודא את פרטי הסיפור. הנהג הושעה מהשירות באופן מיידי בעקבות התנהגותו, התחנה דרכה הוא עובד עם יאנגו קיבלה דיווח מפורט אודות התנהגות הנהג, כמו כן אנו עשינו כמיטב יכולתנו על מנת לפצות את המשתמשת על עוגמת הנפש. לבסוף, אנו אף הגדלנו וסיפקנו למשתמשת את פרטי התחנה עמה הנהג עובד במידה ותרצה לפנות למשטרה, ואנו כמובן נשמח לסייע אפילו מעבר לכך במידה ונקבל פניה רשמית בנושא מצד המשטרה".