מה עושים בסנאפצ'ט, מי זה תובל שפיר וכמה עולה צמיד פנדורה? אם אלו שאלות ששאלתם את עצמכם, כנראה שיש לכם ילדים בגילאי עשרה - הגיל שבו כל דבר שהם מדברים עליו נשמע למי שלא שייך לחבר'ה כמו סינית.
לטובת המבוגרים שרוצים לנסות לגשש אחר חיים תבוניים על כוכב נוער, נפתח לאחרונה מיזם חדש בשם "שטינקרים" - מין חמ"ל שיעדכן את ההורים בכל מה שמעניין את הילדים שלהם.
"בשנים האחרונות אנחנו חיים ונושמים בני נוער", אומר ל-NEXTER יניב ויצמן, בעליו של משרד הפרסום Teenk, שמתמחה בפנייה לצעירים. "יש לנו קהילה של יותר מ-5,000 בני נוער מכל הארץ שעוזרים לנו ולמותגים שעובדים איתנו להיות מעודכנים בכל הטרנדים". הוא מספר ש"בהרבה קמפיינים פונים לבני נוער, אבל ההורים נמצאים מחוץ לתמונה ואין להם מושג מה קורה בחיים של בני הנוער, למרות שהם הגורם המשלם".
כדי שתדעו מיהם כוכבי הפסטיגל שהילדים דורשים כרטיסים כדי לראות, מה הופך צמיד פשוט לאקססורי חובה לכל יד ולמה זה שהצעירים מתקשרים באפליקציה שאתם לא נמצאים בה זה לא כל כך רע, יישלח אליכם פעם בשבוע מעין ניוזלטר במייל, שירכז מאמרים קצרים על דברים שכדאי לכם לדעת על עולמם של בני דור ה-Y. ויצמן מתגאה בכך שעוד לפני היציאה בקמפיין פרסום למיזם נרשמו אליו מאות הורים, ונכון להבוקר היו רשומים אליו כבר כ-5,000.
אם זה מיזם עם מודל עסקי, איך אתם מתכוונים להרוויח ממנו? "החיבור למותגים", מסביר ויצמן את השורה התחתונה. "בסוף, אם אני מעדכן את ההורים על מחנה יוטיוברים לדוגמה, אני אדע להציע להם איזו הטבה".
כלומר, אתה תסביר להורים למה הילדים שלהם אוהבים משהו ואז תציע להם לחסוך כסף כשהם מגיעים לקנות את זה? "בדיוק".
לגבי הבחירה בפורמט הארכאי של ניוזלטר במייל, אומר ויצמן שדור ההורים העובד עדיין מחובר רוב היום למייל ומעדיף אותו כדרך הראשונה לקבל מידע. עם זאת, הוא לא פוסל אפשרות שאתר המיזם יהפוך למין פורטל חדשות על טרנדים מעולמם של בני העשרה, במקום דף הרשמה בלבד.