האלימות המילולית ברשתות החברתיות, שגואה לאחרונה יחד עם המצב בארץ, גורמת לאנשים רבים לתחושות קשות. פייסבוק, מצידה, מצהירה שוב ושוב כי היא עושה כל מאמץ למנוע הפצת תכנים אלימים ברשת החברתית, אך התחושות בפועל הן שהחברה לא מצליחה לקיים את ההבטחה.
במסגרת קורס קופירייטינג במכללה לתקשורת ולפרסום ACC תרצה גרנות, הטיל המרצה אלכס רוזנפארב על התלמידים לעצב מודעות נגד הפצת דברי שנאה בפייסבוק, תוך הטלת אחריות לפיקוח על פייסבוק עצמה.
"בחרנו את הנושא ביחד, לפי ניתוח המגמות של השיח", אומר רוזנפארב בשיחה עם NEXTER. "ראינו את כל הפוסטים על הפיגועים והבנו שזה צריך להיות על זה. יש גם רצון להרגעה, וחשבנו שאולי זו אחת הדרכים. המטרה פה היא לגרום לפייסבוק לקחת אחריות".
רוזנפארב מדגיש כי "אשמה ולקיחת אחריות הם שני דברים שונים, וזה היה הדגש שלנו. לקיחת אחריות ברמה לא רק העסקית, אלא בזה שזה לא רק סטארטאפ, אלא יש פה אנשים שרוצחים ונרצחים בהשפעת הכלי הזה". הוא מציין כי לא פעם צפו מקרים בהם "אלף אנשים מדווחים והם מחליטים להשאיר את זה באוויר" כטריגר להפניית הטענות נגד פייסבוק לא פחות מאשר נגד אותם גולשים שמשתפים תכנים אלימים וקיצוניים.
התלמידים קיבלו מספר שעות להעלאת רעיונות, ועוד כיממה לעיצוב המודעות, כתרגיל בתגובה מהירה לאירועים בזמן אמת. ברעיונות השתתפו דור וינטרוב, דודי כהן, יפעת עייאש, מיכל ארנון, עדן לוגאסי, אור עגור, וגיא ניטנברג, כאשר את העיצוב בפועל ביצע וינטרוב.
שאלנו את רוזנפארב אם יש יצירה אחת שהצליחה להתחבב עליו במיוחד, והוא בחר להתחמק מהבחירה באופן אלגנטי: "יש אחת ששיתפו בדף של ארגון StandWithUs, שזו חותמת יפה". היצירה הזו היא זו בה נראה אייקון החברים של הרשת החברתית כאשר דמות הגבר מניפה סכין לעבר דמות האישה. השיתוף זכה עד כה לכ-15,000 לייקים וכ-5,500 שיתופים.