אחרי הדיווחים על נהגים שנאלצים להטיל את מימיהם בבקבוקים, מתפוצצת פרשה חדשה סביב תנאי ההעסקה באמזון. לפי דיווח של המגזין The Information, ענקית הקמעונאות מסתמכת על מערכות בינה מלאכותית כדי לקבוע את שכר הנהגים שלה – וגם מפסיקה את העסקתם, אם קיבלו דירוג נמוך.
מערכת המצלמות "Driveri", שנכנסה לשימוש בפברואר האחרון ועוררה זעם בקרב עובדים ובקרב סנאטורים דמוקרטים כמו ברני סנדרס, מנטרת את פעילות הנהגים ברזולוציות הגבוהות ביותר. כך, היא יכולה לזהות מתי הם מתעטשים, מתי הם מתרכזים בנהיגה ונשארים עם עיניים על הכביש – וגם מתי הם לא שומרים מרחק מהרכב שלפניהם, או מבצעים פניית פרסה אסורה. עבירות תנועה קלות או הפרעות אחרות בנהיגה שקולות לנקודה אחת בדירוג, כשמשקלן של עבירות כמו אי עצירה בתמרור עצור גבוה בהרבה – ועומד על 10 נקודות.
איסוף המידע מתבצע בעזרת ארבע מצלמות מתוצרת Netradyne, שמותקנות בפנים הרכב ומחוצה לו; אחת מהן מותקנת מתחת לשמשה האחורית, ומתעדת את כל פעולות הנהג מאחור. אמזון ציינה בעבר כי המצלמות לא פועלות כל הזמן, אלא נכנסות לשימוש רק כשהאלגוריתם מזהה "התנהגות לא בטיחותית" כמו בלימה פתאומית. לצד מערכת המצלמות פועלת גם האפליקציה Mentor, שאוספת נתונים על מהירות הנסיעה ועל מקרי הבלימה.
הדירוג, שמשתקלל אחת לשבוע, נע בין "עלוב" ל"פנטסטי" - ועובר אחר כך לחברות הקבלן שמספקות לאמזון נהגים. אך כעת מתברר שאמזון מתגמלת כלכלית את הנהגים שזוכים לדירוג טוב, כשעובדים שמקבלים דירוג שלילי עלולים לסיים את תפקידם.
בתגובה לדיווח, דובר מטעם אמזון הסביר שמערכת המצלמות שיפרה את בטיחות הנהגים. "הטכנולוגיה מספקת להם התראות בזמן אמת בזמן הנהיגה כדי לשמור על ביטחונם", כך אמר לאתר "אינסיידר". אמזון טוענת כי בחנה את המערכת לאורך כ-3 מיליון קילומטרים, והטמעתה הובילה לירידה של 48 אחוזים במקרי התאונות, לירידה של 60 אחוזים בשיעור הנסיעות ללא חגורת בטיחות ולירידה של 45 אחוזים במקרי הסחת דעת בזמן הנהיגה.