היום שקודם לפתיחת תערוכת CES, כנס הטכנולוגיה הגדול בעולם שמתקיים מהיום בלאס וגאס, משקף את השקט שלפני הסערה. שורה של חברות מקיימות אירועים לעיתונאים כדי להציג את מה שהן עומדות להראות בתערוכה עצמה. מדובר בשורה ארוכה של מסיבות עיתונאים ופאנלים של נציגי החברות השונות, אירוע יחסי ציבור משומנים אבל גם תחרות על יוקרה בין החברות.
סטנדרט חדש של משקפי VR
אפשר לאתר כמה הכרזות מעניינות באירועים האלה. חברת TCL הסינית הציגה שורת מוצרים, בהם מכשירי טלוויזיה, טלפונים סלולריים ורמקול סאונד-בר, אבל המוצר המעניין ביותר היה משקפי AR שפיתחה החברה הבת שלה RayNeo.
דגם X2 של החברה משוכלל מקודמו בזכות מסכי Micro-LED בצבע מלא, קונטרסט גבוה ובהירות שמאפשרת להשתמש בהם גם באור שמש. החברה אומרת כי מדובר בטכנולוגיה שקובעת רף חדש לטכנולוגיות משקפי VR: הם מעוצבים כמשקפיים רגילים, קלי משקל, ולכן מאפשרים להרכיב אותם ממש כמו משקפיים רגילים, אבל עם הרבה תוספות מעניינות.
אחת מהתוספות מאפשרת להשתמש בהם כדי לנווט ולמצוא את היעד: המשקפיים מתפקדים כמו תוכנת ניווט אבל מציגים שכבה של גרפיקה שמבליטה אטרקציות ומקומות מעניינים לאורך הדרך. אפשר לקבל הודעות על מסכי המשקפיים ואפשר להשתמש בהם לתרגום בזמן אמת של דברי האדם שנמצא מולך. הם גם משמשים להשמעת מוזיקה וגם לצילום תמונות. המחיר: 399 דולר. הזמינות: תוך שלושה חודשים.
מה מתכננות סוני, פנסוניק, סמסונג ו-LG
כמו תמיד, האירועים הגדולים לעיתונאים היו אלה של חברות האלקטרוניקה הקוריאניות סמסונג ו-LG. שתי החברות "נתנו שואו" מלא בצבעים וצלילים, מה שלא מעיד בהכרח על מוצרים חדשים ופורצי דרך. LG הציגה מסך OLED בגודל 97 אינץ', שהחידוש העיקרי בו הוא העובדה שהוא אינו מחובר בכבלים. כל הכבלים מחוברים לקופסת חיבורים מרוחקת מהטלוויזיה שמעבירה הנתונים אלחוטית לטלוויזיה. סמסונג הציגה שיתוף פעולה עם חברת פיליפס ההולנדית, שישלב את טכנולוגיית הצבעים ההיקפיים של פיליפס בדגמים מסוימים של טלוויזיות סמסונג.
פנסוניק היפנית הציגה גם היא מסך טלוויזיה בטכנולוגיית OLED עם תכונות מתקדמות אבל המוצרים המעניינים יותר שהיא מציגה בתערוכה כוללים טכנולוגיות לכלי רכב חשמליים ולסביבה עירונית ירוקה שאינה פולטת גזי חממה. סוני הציגה את הדור הבא של קסדת ה-VR שלה - VR2 - לקונסולת פלייסטיישן 5. המשקפיים האלה מכילים בין השאר מעקב אחר העיניים, העברת תחושות לקסדה וקבלת מחוות הפטיות מבקר המשחק.
סוני גם הציגה שיתוף פעולה עם יוצרי תכנים במטרה "לגעת בליבם של האנשים". מדובר ביוצרי סרטים אבל גם ביוצרי תכנים למטאוורס, לטלפונים ניידים ולתחומים נוספים. ויש גם פרויקט קהילת אוהדי כדורגל אונליין שמופעלת כניסוי בקרב אוהדי מנצ'סטר סיטי בבריטניה. סוני גם מציגה את פרויקט Star Sphere שנועד לקרב את החלל ליושבי כדור הארץ על ידי מצלמת חלל שפיתחה, שניתנת להפעלה מרחוק לצורכי ניסויים בצילום החלל.
התנופה של תעשיית הרכב העולמית
רבות מהחברות הציגו מערכות אינפוטיינמנט למכוניות – סמסונג עם מערכת שמפתחת החברה הבת של HARMAN ,LG עם מערכת חדשה שהיא מפתחת וגם חברת שעוני הספורט גרמין הציגה מערכת דומה שהיא מפתחת.
פנסוניק הציגה שילוב ראשון מסוגו של סירי ושל אלכסה במערכת ה-EV Audio שהיא מפתחת למכוניות חשמליות. החברה גורסת שהמשתמשים מעדיפים להשתמש בכל אחת מהעוזרות הקוליות למטרות שונות ולכן הפתרון הוא לשלב אותן ביחד. מערכת האודיו של החברה שמה דגש על טכנולוגיית רמקולים משופרת שמתאימה את הצליל למבנה המכונית ולרעשי הסביבה, ועל צריכת חשמל נמוכה.
אפשר להתרשם בתערוכה מהתנופה שעוברת על תעשיית הרכב העולמית, הן על יצרניות המכוניות והן על החברות שמספקות להן מוצרים ושירותים. מספר חברות מציגות בתערוכה כלי רכב אוטונומיים כמו HOLON האוסטרית שמפתחת מונית ללא נהג או הגה או סוני והונדה שהציגו את אב הטיפוס של המכונית האוטונומית שהן מפתחות בשיתוף פעולה – AFEELA.
חברת ASKA מקליפורניה הציגה כלי רכב שמשלב נסיעה קרקעית וטיסה באוויר. החברה אומרת שדגם A5 שלה, שגודלו כמכונית SUV רגילה, עם ארבעה מקומות ישיבה, כבר פונקציונלי לחלוטין, מאפשר נסיעה קרקעית קצרה, המראה ונחיתה אנכית וטיסה למרחק של עד כ-400 ק"מ בטעינת סוללה בודדת
ואם מישהו זקוק לעוד הוכחה שהרכב האוטונומי חי ובועט, הוא יוכל לקבל אותה באירוע "אתגר מכוניות האינדי האוטונומיות" – מירוץ מכוניות אוטונומיות דמויות מכוניות פורמולה 1 – שבו מתחרות תשע קבוצות מחקר ופיתוח מהאקדמיה שכוללות פרופסורים וסטודנטים. המירוץ ייערך מחר והוא מערב תחרות על מהירות וטכנולוגיית נהיגה עם תחרות על יוקרה בין מוסדות המחקר. ארגון IAC שמארגן את התחרות הודיע שהאירוע הבא מתוכנן להיערך ביוני הקרוב בלא פחות מאשר מסלול המרוצים המפורסם של מילאנו, שנחשב למסלול המהיר בעולם.
חברת ASKA מקליפורניה הציגה כלי רכב שמשלב נסיעה קרקעית וטיסה באוויר. החברה אומרת שדגם A5 שלה, שגודלו כמכונית SUV רגילה, עם ארבעה מקומות ישיבה, כבר פונקציונלי לחלוטין, מאפשר נסיעה קרקעית קצרה, המראה ונחיתה אנכית וטיסה למרחק של עד כ-400 ק"מ בטעינת סוללה בודדת. החברה גם הציגה שירות הזמנת הטסה ב-A5 שלה, שיפעל בדומה לשירותי הזמנת הסעות החל מ-2026 במספר ערים בעולם. אנחנו עוד מחכים לרובוטקסי בתל אביב.
הכותב הוא אורח התערוכה