פלטפורמת מנויי ה-DVD של נטפליקס תאפשר למנויים לשמור על המשלוח הסופי של תקליטורי DVD, על רקע העובדה שהחברה מתכוננת לסגור את השירות בן 25 השנים שלה, כך הודיעה החברה השבוע. באפריל נטפליקס אישרה שהיא תסגור את אפשרות הזמנת ה-DVD שלה בדואר, וכתבה בפוסט ב-X ללקוחות שעדיין קיימים שהם יקבלו עד 10 דיסקים אקראיים במשלוח הסופי שלהם.
אבל כעת, החברה לוקחת את זה צעד קדימה בכך שהיא הודיעה למנויים שהם לא יחויבו בתשלום נוסף עבור כל דיסק שהם לא החזירו לאחר הפסקת השירות ב-29 בספטמבר. בפוסט שנכתב ביום שני בערב, DVD Netflix כתבה למנויים: "אנא, תיהנו מהמשלוחים האחרונים שלכם כל עוד אתם תרצו!"
If you're a @dvdnetflix subscriber, you can enter for a chance to get up to 10 extra discs shipped to you on the final day of the service. You just have to visit https://t.co/NHIpoGUgTv to opt-in! It's not a guarantee but still worth giving it a shot! pic.twitter.com/DVkvC3uZUJ
ההצעה זמינה רק ללקוחות בארה"ב שהחזיקו במנוי הזה ונרשמים עד ה-29 באוגוסט ל-DVD הנוספים באתר. עם זאת, החברה אמרה בפוסט נפרד בטוויטר כי לא מובטח שהמנוי ייבחר לקבל את 10 הדיסקים, אך הוסיפה כי "עדיין שווה לנסות!"
המנויים קיבלו אימייל המודיע להם על המבצע, ובו נכתב: "בואו נהנה קצת לקראת הסיום שלנו! 'הכיף' הוא לראות כמה דיסקים מגיעים", דיווח האתר קולידר לראשונה. החברה הוסיפה: "במקום לקבל כמות מוגדרת של תקליטורי DVD נוספים, אין אינדיקציה כמה יגיעו עד שהם יופיעו במעטפות האדומות שלהם".
ההצעה החדשה של נטפליקס תשלח דיסקים המבוססים על הסרטים הרשומים בתור מועדפים אצל המנויים, ותסמן קץ לשירות הנוסטלגי שהצליח להאריך ימים יותר מבלוקבסטר, והמשיך לשגשג לצד שירות הסטרימינג שלו, לפחות לזמן מה. בשנת 2011, מייסד שותף של נטפליקס והמנכ"ל דאז, ריד הייסטינגס, אמר בפוסט בבלוג כי "DVD בדואר אולי לא יימשך לנצח, אבל אנחנו רוצים שהוא יימשך זמן רב ככל האפשר", דיווח בזמנו טיים מגזין.
בשנת 2021 שירות ה-DVD היווה רק 0.5% מההכנסות מחוץ לסטרימינג של נטפליקס, כ-150 מיליון דולר בלבד, לפי סטטיסטה. "העברת דיסקים מפלסטיק עולה הרבה יותר כסף מאשר הזרמת ביטים דיגיטליים", אמר אריק שמיט, אנליסט בכיר ב-Gartner Research, ל-CNN. "הסרה והחלפה של מלאי פגום הם גם שיקולי עלות".
On September 29th, 2023, we will send out the last red envelope. It has been a true pleasure and honor to deliver movie nights to our wonderful members for 25 years. Thank you for being part of this incredible journey, including this final season of red envelopes. pic.twitter.com/9lAntaL2ww
המנכ"ל המשותף של נטפליקס, טד סרנדוס, הודיע על סגירת שירות ה-DVD שלה בפוסט בבלוג בחודש אפריל, וכתב: "המטרה שלנו תמיד הייתה לספק את השירות הטוב ביותר עבור המנויים שלנו, אבל ככל שהעסק ממשיך להתכווץ, זה הולך להיות והופך לקשה יותר ויותר. אז אנחנו רוצים לסיים בראש מורם". הוא המשיך: "לכל מי שאי פעם הוסיף DVD למועדפים שלו או חיכה ליד תיבת הדואר עד שתגיע מעטפה אדומה: תודה".