על רקע חרם המפרסמים העולמי נגד הרשת החברתית, ואחרי ששר התקשורת יועז הנדל החל לבחון את צמצום הפרסום הממשלתי בפייסבוק ובגוגל, השר התראיין הלילה (ראשון לדרור גלוברמן ב-next והרחיב על המטרות ועל הצעדים שמתכנן בעתיד בנושא תקציבי הפרסום של המדינה והרגולציה בתקשורת:
אתה ביקשת להסיט חלק מתקציב הפרסום שהמדינה קונה מפייסבוק וגוגל לטובת תעשיית התוכן הישראלית. זה תקציב שמימן תוכן מקורי בישראל שעכשיו מגיע לידיים של ענקיות בינלאומיות שלא מחויבות לייצר תוכן ישראלי או לשלם כאן מסים. האם לממשלת ישראל יש כוונה להגן על תעשיית התוכן הישראלית המקורית?
"קודם כל גוגל ופייסבוק מאתגרות בכמה מישורים", אמר הנדל. "אחד מהם זה הפרסום, אבל זה לא החלק החשוב. יש גם מישורים אחרים כמו תעמולה אנטישמית שעוברת ברשתות חברתיות, BDS ועוד ועוד. ולגבי שאלתך - למדינת ישראל יש אינטרס מאד גדול להגן על התעשייה המקומית, ולראייה משרד התקשורת מייצר רגולציה שמחייבת הפקות מקור ונותנת פרנסה להמון עובדים, אנשי במה, שחקנים ויוצרים. תרבות היא חלק מהאינטרס הלאומי שלנו ואנחנו נעשה הכל כדי שזה יימשך כך. אכן יש שאלה מאד גדולה על תוכן שעובר באינטרנט ואנחנו צריכים לפתור את זה".
לשאלתו של גלוברמן האם ממשלת ישראל צפויה לנקוט בצעדים בדומה למדינות אחרות שאילצו את פייסבוק וגוגל לשלם מיסים או להשקיע חזרה בתוכן מקומי, ענה הנדל: "לגבי המיסוי של פייסבוק וגוגל - זה תהליך שקורה באירופה ואנחנו מחכים לתוצאות, הבטחתי שאתן תשובות בנושא הזה ויהיו תשובות".
רשת ועשר היו פעם שני ערוצים נפרדים, הם התמזגו, הם בקשיים והם מפטרים אנשים.
"אתה צודק, ערוץ 13 נמצא בקשיים והשוק כולו נמצא בקושי מאד גדול", השיב הנדל. "יש כשל שוק מובנה, ולא סתם ערוץ 13 (לשעבר ערוץ עשר) מגיע כל כמה שנים למצוקה ומתחנן לעזרה. צריך להפריד בין הצורך, בכל מדינה דמוקרטית, בתקשורת חופשית, מאוזנת ומגוונת, שתבקר אגב את השלטון ולא תתחנף אליו, לבין המודל העסקי, שהוא פשוט לא מצליח".
"המטרה שלי גם בנושא הזה היא להפחית את הרגולציה", המשיך הנדל. "יש שם רגולציה שמתאימה לשנות ה-90, שבה בכלל לא עברו שידורים דרך האינטרנט, רק כבלים, לוויין, קשת, רשת ועשר. אנחנו צריכים לטרוף את הקלפים ולייצר פה מהלך חדש לגמרי, ואני מתכוון לעשות את זה. חלק מזה יהיה גם לפתוח את השוק לקולות אחרים, מאוזנים ומגוונים".