אינסטגרם נראית יותר ויותר כמו טיקטוק לאחרונה, אבל למרות ההשקעה וניסיונות הדחיפה של הרילס, המספרים עדיין לא מתקרבים לאלה של הרשת הסינית.
הוול סטריט ג'ורנל דיווח אתמול כי השיג עותקים של מסמכי מחקר פנימיים שכותרתם "Creators x Reels State of the Union 2022" שפורסמו באוגוסט. לפי הדיווח הזה נראה שמשתמשי אינסטגרם לא מבלים זמן רב בצפייה בסרטונים קצרים, הרילס, ואפילו גרוע מכך "לרוב משתמשי הרילס אין שום מעורבות (engagement)".
הוול סטריטס ג'ורנל דיווחו שמשתמשים מבלים פחות מ-17.6 מיליון שעות ביום ברילס של אינסטגרם ופייסבוק שלהם. בינתיים, משתמשי טיקטוק מבלים 197.8 מיליון שעות בפלטפורמת הווידאו הקצרה, פי 10 מאלה שצופים באפליקציות של מטא.
לפי הדיווחים החברה מטילה חלק גדול מהאשמה על היעדר יוצרי תוכן ומשפיענים שעושים שימוש ברילס. מתוך 11 מיליון המשתמשים שיוצרים תוכן באינסטגרם בארה"ב, רק 2.3 מיליון פרסמו בכל חודש, כך עולה לפי אותם מסמכים.
הדו"ח גם ציין ששליש מכל הרילס נוצרו במקור באתרים אחרים, במיוחד טיקטוק, והם עדיין נושאים את הלוגו המוטבע של האפליקציה האחרת. ועדיין, למרות שהפלטפורמה שילמה ליוצרי רילס סכום כולל של 120 מיליון דולר עד כה, זה מעט מהתשלומים הכוללים המתוכננים שלהם בסך מיליארד דולר עד סוף השנה הנוכחית, אם כי ייתכן שמספר זה כולל גם תשלומים ליוצרי תוכן בפייסבוק.
בתגובה לדיווח מטא העולמית הגיבה: "הסיפור הזה משתמש בנתונים מיושנים, ובמקרים מסוימים, לא נכונים כדי לצייר תמונה שגויה של ההתקדמות שלנו ברילס. עדיין יש לנו עבודה לעשות, אבל יוצרים ועסקים רואים תוצאות מבטיחות והצמיחה שלנו במונטיזציה היא מהירה ממה שציפינו, מכיוון שיותר אנשים צופים, יוצרים ומתחברים דרך רילס מאי פעם".
כאשר האתר גיזמודו חזר אל מטא כדי לשאול אילו נתונים שמוצגים בדוח של הוול סטריט ג'ורנל לא מדויקים ואם יש להן מידע עדכני יותר לשתף, הדובר אמר שהם לא יכולים לשתף נתונים חדשים, אך המשיך והוסיף כי נתוני מספר הצופים הכולל המדווחים "אינם נתונים גלובליים, והם מיושנים. זה לא משקף מגמות צמיחה, והם נתונים שנלקחו מנקודת זמן מסוימת שיצא מפרופורציה".
נראה שאף אחד לא יכול לנגח את הדומיננטיות של טיקטוק. דיווחים אחרונים של מטא מראים שפלטפורמות כמו פייסבוק משמשות לעתים קרובות לפרסום מחדש של קישורים לתוכן שנמצא במקור ברשת הסינית. חלק ניכר מהתוכן הנצפה ביותר בפייסבוק היו קליפים ישנים של ממים, שלאף אחד מתחת לגיל מסוים לא אכפת מהם במיוחד. לא רק שאפליקציות כמו אינסטגרם ופייסבוק נאבקות כדי לגרום ליוצרי תוכן להקים אצלן חנות, בעיה נוספת היא שהקישורים בתוכן שעולה במטא מעבירים את המשתמשים לפטלפורמות אחרות, חלקן אפילו לאפליקציות היריבות שלהם
סמנכ"ל התפעול של אינסטגרם, ג'סטין אוסופסקי, אמר לוול סטריט ג'ורנל שהם רואים "תוצאות טובות לגבי הפצת הרילס", אבל הם עדיין יודעים שיש להם עבודה לעשות. הוא הוסיף שרילס מהווה יותר ממחצית מהתוכן שנראה בהודעות פרטיות.
מטא דחפה את הרילס גם לפייסבוק וגם לאינסטגרם במהלך החודשים האחרונים, וההשקה לא בדיוק הייתה חלקה. חלק מהמשתמשים לא היו מרוצים מדי מהניסיונות של הפלטפורמות החברתיות להעתיק את טיקטוק. קמפיין ויראלי אחד והמם הנלווה אליו המתלונן על שינויים בפלטפורמה שותפו מיליוני פעמים ואף קיבלו שיתופים ממפורסמים כמו קיילי ג'נר. מטא עיכבה באופן זמני את כל העדכונים חדשים בזמן שחקרה מדוע המשתמשים שלהם כל כך נסערים. בסוף אוגוסט, מטא הודיעה שהיא תבחן מחדש את תפוצת הרילס שלה כדי להחזיר למשתמשים קצת שליטה על מה שהם רואים בפיד שלהם.
אדם מוסרי, מי שעומד בראש אינסטגרם, אמר בסרטון שהחברה הלכה רחוק מדי, מהר מדי לווידאו, אבל התעקש "אנחנו עדיין מאמינים שווידאו הוא טרנד חשוב לטווח ארוך". מטא הפסידה הרבה כסף לאחר שחברות כמו אפל שינו את מדיניות הפרטיות שלה כדי לרסן את יכולת האפליקציה שלה למקד מודעות למשתמשים. ובכל זאת, פלטפורמות מטא מצליחות מאוד עם המודעות שלהן, אינסטגרם עצמה הרוויחה כ-21 מיליארד דולר ב-2021, לפי חברת האנליטיקה ברנשטיין ריסרץ'.
מטא עצמה דיווחה לאחרונה על ירידה בהכנסות, ועם הפופולריות של טיקטוק, כמובן שמטא חושבת שהדרך היחידה קדימה היא לנגוס בהצלחה שלה.