להשיק מוצר חדש בשוק רווי וצפוף זה אף פעם לא דבר קל, ולעשות את זה בזמן המשבר הכלכלי שחווה ענף ההייטק בימים אלו, זה אפילו קשה יותר. לכן, חברות שמסייעות לחברות אחרות להגיע לשוק עם מוצר בשל יותר ובזמן קצר יותר עשויות למצוא בימים הללו דווקא הזדמנות. Frontegg (פרונטאג), סטארטאפ ישראלי שמציע פלטפורמה לניהול משתמשים עבור חברות עסקיות (B2B), מודיע היום על השלמת סבב גיוס B על סך 40 מיליון דולר - מה שרק מוכיח את ההשערה הזאת.

נניח ואתם בונים תוכנה, אפליקציה או שירות כלשהו - במקום שתצטרכו לבנות מערכת לניהול משתמשים משלכם שכוללת טופס רישום, תיבת התחברות (עם שם משתמש וסיסמה, או בדרכים אחרות כמו טביעת אצבע), אזור שבו תוכלו לשלוט על ההרשאות של המשתמשים שלכם ועמוד תשלום, ב-Frontegg מציעים פלטפורמה מוכנה וקלה לשימוש שנטמעת בקלות בכל מוצר. הגיוס הנוכחי מגיע זמן קצר לאחר שהשלימה החברה את סבב גיוס A על סך 25 מיליון דולר בחודש דצמבר האחרון, ומביא את הסכום הכולל שגויס מחברות הון סיכון מובילות ל-70 מיליון דולר. כיום, Frontegg משמשת כתשתית ניהול משתמשים עבור יותר מ-150 חברות ברחבי העולם, בהם Datadog, Materialize, Okera, Hunters.AI, Tomorrow.io.

 

Frontegg
Frontegg

החברה הוקמה בשנת 2019 על ידי שגיא רודין (36) המשמש כמנכ"ל ואביעד מזרחי (40) המשמש כסמנכ"ל הטכנולוגיה (CTO). השניים הכירו כשעבדו יחד בחברת צ׳קפוינט. "במהלך שנות הקריירה שלי ושל אביעד התעסקנו הרבה בשאלה איך אנחנו עוזרים לקבוצות מוצר ופיתוח להביא מוצרים לשוק בצורה בשלה ומהירה יותר, תוך שהם יכולים להתמקד בפיתוח יכולות הליבה המוצריות שלהם", אומר רודין. "Frontegg עושה בדיוק את זה. על ידי שימוש בפלטפורמה, מפתחים בחברות B2B SaaS יכולים להירשם בעצמם ובתוך דקות לעצב חוויות מוצריות מתקדמות ולהטמיע אותן באופן פשוט ומהיר".

האם היה קשה יותר לגייס עכשיו מאשר בסבב הקודם לאור המצב בשוק?

"הגיוס של החברה הגיע מהר אחרי גיוס סבב A שלנו שהכרזנו עליו בדצמבר אשתקד, ולא נבע מהכרח של החברה לגייס עוד כסף, אלא מההזדמנות הגדולה שאנו חשים בשוק לצמוח יותר מהר, לתת עוד יותר ערך ללקוחות שלנו בתקופה הקרובה ולעבוד עם קרן מדהימה כמו Stripes שהצטרפה כשותפה חדשה לכוחותינו".

Frontegg (צילום: דורון לצטר)
Frontegg | צילום: דורון לצטר

בתשובה לשאלה כיצד המשבר משפיע על החברה, עונה רודין: "בדיוק כמו בתחילת תקופת הקורונה, אנחנו מרגישים שבמיוחד בתקופות של אי ודאות, חברות טכנולוגיה חוזרות ליסודות ומחפשות מוצרים שמאיצים את זמן היציאה שלהן לשוק, מאפשרים להן להביא ערך עצום ללקוחות ולהגדיל את הרווחים שלהן. Frontegg נמצאת בדיוק במקום הזה מכיוון שעם הפלטפורמה שלנו, חברות יכולות להגיע לעסקאות גדולות הרבה יותר".