אחד החששות הגדולים, מאז ש-ChatGPT נכנס לחיינו בחודשים האחרונים, הוא שהוא הולך לפגוע במשרות רבות, לאחר שייתר למעשה את הצורך בהן. החשש כבר הפך למציאות, כאשר בתחילת חודש מאי מניית חברת Chegg, שמספקת שיעורים פרטיים מקוונים לסטודנטים ותלמידים בתשלום, צנחה ב-42%, לאחר שפרסמה אזהרה שהצ'אטבוט ChatGPT מאיים על הצמיחה שלה. זאת, מכיוון שהתלמידים יכולים לשאול אותו שאלות בתחומי הלימוד שלהם ולקבל מענה מידי.
האם זה כבר קורה בפועל? נתוני מעקב Similarweb לא מראים שינויים רבים בתנועה הכוללת אל chegg.com, אולם כן ירידה חדה של 89% במספר הביקורים באתר שעברו המרה – כלומר ביקורים באתר שתורגמו לרכישת שיעורים. במרץ 2023 שיעור ההמרה של האתר עמד על 0.04%, בהשוואה ל-0.36% במרץ 2022. בינואר, שהוא בדרך כלל חודש שיא בגלל פעילות בתחילת הסמסטר, מספר הביקורים באתר שעברו המרה ירד ב-60% בהשוואה לינואר 2022.
כמה אנשים נכנסים ל-GPT?
על פי סימילרווב, החל מסוף נובמבר 2022 עד סוף דצמבר 2022 ל-ChatGPT כ-266 מיליון ביקורים, בערך כמו Yahoo News, כלומר, יותר מאשר לרוב המכריע של אתרי האינטרנט. באפריל 2023 GPT הגיע לשיא עם כ-1.76 מיליארד ביקורים. זוהי צמיחה מדהימה בתוך מספר חודשים קצרים, אך יש לציין שקצב הצמיחה באפריל הואט ועומד על 12.6%, בניגוד לצמיחה המטורפת של 131.6% בינואר, 62.5% בפברואר ו-55.8% במרץ.
בתוך ארה"ב, התנועה של ChatGPT לא כל כך אינטנסיבית - 187.6 מיליון ביקורים באפריל, עלייה של 17.5% מהחודש שעבר.
בחודש פברואר הציגה מיקרוסופט את השילוב של GPT בתוך מנוע החיפוש שלה בינג. בארה"ב בינג משך 377.8 מיליון ביקורים באפריל. עם זאת, אחרי ההתלהבות הראשונית, התעבורה ל-bing.com ירדה ב-5% בין מרץ לאפריל. התנועה ברחבי העולם ל-bing.com ירדה ב-9.7% ל-1.3 מיליארד ביקורים.
ומה עם גוגל? ענקית הטכנולוגיה השיקה אחרי OpenAI את הצ'אטבוט שלה, בארד, שצפוי להשתלב לאחר ניסויים עם מנוע החיפוש שלה. בתחרות מול GPT, נראה שאין לה (עדיין) מה לדאוג. על פי סימילרווב, מספר הביקורים ב-google.com עמד על 83.9 מיליארד באפריל 2023, בהשוואה ל-1.7 מיליארד ב-chat.openai.com (צ'אט GPT). איך זה נראה באחוזים? 97.87% ל-google.com, לעומת 2.13% ל- chat.openai.com בדסקטופ בפברואר-אפריל 2023, ובמובייל בחודשים אלו החלוקה היא 98.63% ל-google.com ו-1.37% ל-chat.openai.com.
יחד עם זאת, צריך לזכור שהאלגוריתם של GPT כבר הוטמע בתוכנות רבות אחרות (כולל בוטים למשל בוואטסאפ), כך שהתעבורה אליו נעשית בדרכים שונות ולא רק דרך הכתובת הרשמית. בנוסף, המערכת המתקדמת ביותר של החברה, GPT-4, עדיין לא שוחררה לקהל הרחב.
"ChatGPT והתפוצצות העניין בבינה מלאכותית גנרטיבית זעזעה את שוק מנועי החיפוש - אבל מספיק כדי שהוא יצטרף לדרג השני של שירותי חיפוש וגילוי מידע, שמתגמדים מול גוגל", אומר דיוויד קאר, מנהל תובנות בכיר בסימילוור ווב. "הצמיחה של ChatGPT עדיין מרשימה, פשוט כבר לא כל כך מהירה עד שנראה שהיא תאכל את כל האינטרנט. אם זה יכול לאכול עסקים שלמים, כמו של צ'ג, זה כבר סיפור אחר".