סקר חדש טוען שה-Apple Intelligence, מערכת הבינה המלאכותית של אפל, חשובה לרוכשי האייפון, אך הרוב אומרים שהתכונות שיצאו עד כה מוסיפות מעט ערך אם בכלל. הסקר נערך לפני כניסת ה-iOS 18.2 ונותר לראות אם שילוב ה-Genmoji ו-ChatGPT ישנה את ההשקפה הזו. המצב גרוע יותר עבור סמארטפונים של סמסונג, כאשר רוב גדול יותר של בעלי מכשיר הדגל של אנדרואיד אומרים שהם לא רואים טעם רב בתכונות הבינה המלאכותית המוצעות בהם.

הסקר שנערך על ידי אתר הטרייד-אין הטכנולוגי SellCell מצא שבינה מלאכותית היא גורם חשוב בבחירת סמארטפון חדש. משתמשי אייפון הראו עניין רב יחסית ב-AI לנייד מאשר משתמשי סמסונג שכן כמעט מחצית (47.6%) ממשתמשי אייפון דיווחו על תכונות AI כגורם מכריע "מאוד" או "חלקית" בבחירת טלפון חדש, זאת לעומת 23.7% ממשתמשי סמסונג בלבד.

למרות שבינה מלאכותית היא סיבה מרכזית בבחירת הסמארטפון הבא של הלקוחות, מי שכבר מחזיק באותן תכונות לא ממש התרשם מהן. משתמשי סמארטפונים באופן כללי אינם מרוצים מתכונות הבינה המלאכותית הקיימות שכן הסקר טען כי 73% ממשתמשי הבינה של אפל ו-87% ממשתמשי ה-Galaxy AI הצהירו כי התכונות החדשות "לא נותנות להם ערך מיוחד" או שהן "מוסיפות מעט מאוד ערך" לחווית הסמארטפון שלהם.

האתר גם דירג את הפופולריות של תכונות שונות של Apple Intelligence הזמינות לפני השקת iOS 18.2:

כלי כתיבה (72%)

סיכומי התראות (54%)

תיעדוף התראות (44.5%)

מחיקת אובייקטים בתמונות (29.1%)

ניסוחי טקסטים בדואר ובהודעות (20.9%)

כאמור הסקר נערך לפני כניסת הפיצ'רים האחרונים של מערכת ההפעלה של אפל, אבל מדובר בחדשות לא כל כך טובות ליצרניות הטלפונים השונים. בשנתיים האחרונות ראינו שהחברות הגדולות שמו דגש על תוספות של בינה מלאכותית, בעיקר כי כבר קשה לחדש הרבה בתחום. אם הלקוחות ירגישו בסופו של דבר ששינויי הבינה המלאכותית לא כל כך משנים את חיי היומיום שלהם זאת עלולה להפוך להשקעה מיותרת מבחינת החברות ולחייב אותן לחפש חידושים בתחומים שמעניינים יותר את הצרכן.