אנחנו רגילים לסרטוני תדמית מושקעים של חברות הייטק, אבל מדי פעם מגיע סרטון שהוא באמת מצחיק ומקורי שהופך להיות ויראלי, מופץ ברשתות החברתיות ובקבוצות וואטסאפ. הסרטון שהעלתה אתמול חברת ההייטק LSports, מראה דמות של בובה בשם ברקוני, שמתחילה לעבוד בחברה ולומדת על התפקידים השונים בהייטק. בין הבדיחות השזורות בו: אנשי R&D מקבלים את המשכורות הכי גבוהות ומבקשים מהם לוותר על החיים שלהם, נשות ה-HR סיימו תואר שני בפסיכולוגיה בהצטיינות והפכו למפיקות אירועים ומחלקת IT מחברת כבלים למחשבים.
על פי נתוני LSports, הסרטון שהופץ בוואטסאפ, לינקדאין ובקבוצות וואטסאפ צבר עד כה 570 אלף צפיות ואלפי תגובות. מדובר בסרטון שהוא השלישי למעשה בקמפיין שהחל בחודש יוני ונקרא "חודש חיים במתנה".
""אנחנו חברת הייטק שיושבת באשקלון עם תנאים של חברות הייטק מהמרכז. עשינו חישוב פשוט שעבודה ב LSports מעניקה להייטקיסטים מהדרום 'חודש חיים במתנה', משאירה אותם קרוב לבית, למשפחה ולחיים מחוץ למשרד ומעניקה להם work-life balance מושלם, שמצטבר מהנסיעות שנחסכות", מספרת ל-mako אינה שפרינגר, סמנכ"לית שיווק ב-LSports. "בחרנו בברקוני שיככב בסרטונים, בגלל שהוא דמות מוכרת שכבר יש קהילה מסביבה. הוא חייזר שהגיע לכדור הארץ וחי עם החבר/נמסיס שלו אביתר. כאשר אביתר מנסה להתקבל לחברה, ברקוני מתחיל לעזור לו".
את התסריט כתב ספק חיצוני, רועי מישר ביחד עם לירון אטיה מחברת look &listen. הסרטונים צולמו במשרדי LSports, עובדי החברה נמצאים ברקע בסרטונים, אולם מנהלת ה-HR היא שחקנית.
"הכול נעשה בהומור, אנחנו מרשים לעצמנו לצחוק על עצמנו. קיבלנו עד עכשיו כ-1,800 קורות חיים, הבאזז הוא באמת מטורף. כשאנחנו מדברים עם מועמדים, אז הם כבר מכירים אותנו, יודעים מי אנחנו, איפה ממוקמים, במה עוסקים, העניין מאוד גדול. המשימה שלנו היא לגייס עובדים איכותיים וטובים במסגרת הקמפיין הזה, ואנחנו מצליחים בזה", אומרת שפרינגר.
את הסרטונים הם מעלים בדף הפייסבוק של החברה ובלינקדאין, ובקבוצות פייסבוק ששם נמצא קהל היעד שלהם – כמו צרות בהייטק, מתכנתים מצחיקים ועוד. "אנחנו מריצים את הסרטון גם בשלוש קבוצות וואטסאפ של הייטקיסטים בישראל, זה עוד ערוץ מבחינתנו וככה זה מתגלגל".
אתם לא מתמקדים בחברה שלכם, אלא מדברים באופן כללי על הייטק. הלוגו הוא ממש רק בסוף.
"זו הייתה המטרה. בכל הסרטונים שעשינו, המטרה שלנו היא לא לעשות פרסומת מול הצופה, כי זה פחות מעניין. אנחנו רוצים ליצור תוכן מעניין, ולהעביר את המסר בצורה מדויקת אבל עקיפה. בקמפיינים שלנו אנחנו מצליחים לגעת בנקודות מפתח אצל קהל היעד שלנו וההוכחה לכך היא התוצאות בשטח".
מה התקציב של סרטונים כאלו?
"זה מתרכז לתקציב כולל של קמפיין שלם, אבל אם את מחלקת פר סרטון – זה יוצא עשרות אלפי שקלים לסרטון. אנחנו מתכננים להוציא עד סוף השנה סרטון אחד או שניים נוספים".