הבהלה לזהב לבינה מלאכותית גנרטיבית יוצאת לדרך - אבל אל תצפו שהיא תיצור רווחים בקרוב. זה היה המסר של מנכ"ל מטא, מארק צוקרברג, למשקיעים לאחר חשיפת דו"ח הרווחים של החברה לרבעון הראשון של 2024. לאחר שמטא השיקה את מתחרה שלה ב-ChatGPT, ה-AI של מטא, ברשתות החברתיות שלה אינסטגרם, פייסבוק וכמובן וואטסאפ, חלק גדול מהשיחה התמקד בדיוק באיזו מידה AI גרנטיבי יהפוך לאמצעי להרוויח כסף עבור מטא.
החברה היא כבר רווחית למדי, לאחר שהגדילה את הרווח הנקי ליותר מ-12 מיליארד דולר עם הכנסות של 36.5 מיליארד דולר ברבעון האחרון בלבד. אבל צמיחת ההכנסות שלה צפויה להאט בהמשך. יחד עם זאת, היא מוציאה יותר מתמיד על AI ועל המטאוורס.
"מבחינה היסטורית, להשקיע כדי לבנות את הפיצ'רים הללו באפליקציות שלנו הייתה השקעה טובה מאוד לטווח ארוך עבורנו ועבור המשקיעים שנשארו איתנו", אמר צוקרברג בשיחת הרווחים ברבעון הראשון ורמז על הסטוריז והרילס של אינסטגרם. "גם הסימנים הראשוניים די חיוביים כאן. אבל בניית ה-AI המוביל תהיה גם משימה גדולה יותר מהתכונות האחרות שהוספנו לאפליקציות שלנו, וזה כנראה ייקח כמה שנים".
צוקרברג גם אמר שעוזר Meta AI "נוסה" על ידי "עשרות מיליוני אנשים" מאז שהפך לזמין לציבור הרחב בשבוע שעבר (אבל עדיין לא בישראל), אם כי זה דבר די צפוי בהתחשב בכמה הוא בולט שהוא מוצג באזורים כמו תיבת החיפוש של אינסטגרם. המבחן האמיתי יהיה האם Meta AI יהפוך למוצר שאנשים חוזרים אליו לעתים קרובות והאם הרבה משתמשים רוצים להשתמש בעוזרת AI באפליקציות של רשתות חברתיות.
Meta CEO Mark Zuckerberg says investments in artificial intelligence are increasing, but he warned investors it may take time for Meta to profit from AI. https://t.co/YuUm9K2oYl pic.twitter.com/SwNIBGM18G
בהסתכלות קדימה, Meta רואה מספר דרכים לייצר רווח מהעוזר AI שלה, שהוא חינמי לשימוש כעת. "ישנן מספר דרכים לבנות כאן עסק מסיבי, כולל ניהול בתי עסק, הצגת מודעות או תוכן בתשלום לאינטראקציות עם הבינה מלאכותית, ולאפשר למשתמשים לשלם כדי להשתמש במודלים גדולים יותר של AI ולגשת ליותר מחשוב", אמר צוקרברג. "ונוסף על אלה, AI כבר עוזר לנו לשפר את המעורבות באפליקציה, מה שמוביל באופן טבעי לראות יותר מודעות ולשיפור מודעות ישירות כדי לספק יותר ערך".
בשנה הקרובה, צוקרברג הציע ששימוש ב-Meta AI יכול גם לשפר את איכות המודעות בה, מה שמרמז שהחברה תנתח את הדרך שבה אנשים משתמשים בעוזרת שלה כדי להבין טוב יותר מה הם מעוניינים לקנות. גישה זו מציבה את מטא על מסלול שונה מזה של OpenAI, שעד כה התנגדה לפרסום כמודל עסקי לטובת מנויים והתמקדות ארגונית בהתהוות.
מלבד כל הדברים היצירתיים בבינה מלאכותית שמטא עושה, צוקרברג היה אופטימי לגבי המשקפיים החכמים של החברה עם Ray-Ban. הוא אמר בשיחה שהם אזלו ב"סגנונות וצבעים רבים" והציג את ה-AI המולטי-מודאלי של המכשיר שהפך לאחרונה לזמין יותר בארה"ב וקנדה. "פעם חשבתי שמשקפי AR לא יהיו באמת מוצר מיינסטרים עד שיהיו לנו תצוגות הולוגרפיות מלאות, אבל עכשיו נראה שדי ברור שיש גם שוק משמעותי למשקפי AI אופנתיות ללא מסך".