אפליקציית ההיכרויות באמבל החלה בבדיקת כפתור מצוקה שיאפשר ליוצאים לדייטים לחייג בלחיצה מהירה למשטרה במצבי חירום, עם אפשרות לשידור המקום המדויק שלהם. האפליקציה התפרסמה בכך שרק נשים יכולות לעשות את הצעד הראשון ולפתוח בשיחה עם המאצ'ים שלהן תוך 24 שעות בלבד.
חוקרי הסטארטאפ הישראלי Watchful, שעוקבים אחר פיצ'רים ניסיוניים באפליקציות, גילו שהלחצן כבר הוכנס למערכת ונבדק אצל משתמשים בארה"ב. בדומה לפיצ'רים ניסיוניים באפליקציות הוא צפוי להיות מורחב למשתמשים נוספים בעולם על פי הצלחת הניסיון. החוקרים גילו שהאפליקציה עושה שימוש בטכנולוגית RapidSOS המשמשת לחיבור מהיר במקרי חירום. כיום גם למשתמשי טינדר בארה"ב מוצע לחצן מצוקה שפועל באופן דומה.
בשנים האחרונות אירעו בארה"ב מאות מקרים של תקיפות במהלך דייטים וחלק מהמותקפים הגישו לאחריהן תביעות כנגד אפליקציות הדייטינג, בטענה שהן לא עשו את הנדרש כדי להבטיח את שלומם. בעולם אף התפרסמו מקרים מחרידים יותר של רוצחים שאיתרו את קורבנותיהם דרך אפליקציות ההיכרות.
"יש לא מעט מקרים של תקיפות, חלקן פיזיות, רובן מילוליות, בדייטים ויש רצון עז מצד חברות בתחום להגן על הלקוחות שלהן בכל מיני צורות, מעבר לדיווח וחסימה של משתמשים", אומר איתי שגב, סמנכ"ל מוצר ב- Watchfulל-mako, "כאן ההגנה היא במישור הפיזי – כשמישהו לוחץ על לחצן המצוקה, מתבצעת התקשרות ל-911, המשטרה בארה"ב, והיא מקבלת את שם המשתמש והמיקום שלו. ככה אפשר להתקשר אליו או לשלוח ניידת. היבט נוסף הוא שהחברות רוצות להגן על עצמן מפני תביעות אפשריות ויש להן אינטרס תדמיתי להיתפס כבטיחותיות".
הסטארטאפ Watchful מנתח מיליוני חוויות דיגיטליות ביום ברחבי העולם. החברה מייצרת תובנות על פיצ'רים סמויים שהחברות מנסות מול משתמשים שונים, תמחורים שונים למשתמשים לפי קריטריונים של מין, גיל, מיקום, שיתופי פעולה שנעשים ועוד. המידע מאפשר ללקוחות החברה לדעת מראש על מהלכי המתחרים, האפקטיביות שלהם ולהיערך בהתאם.
"אנחנו בוחנים ומנתחים כל גרסה חדשה של מוצרים דיגיטליים – כאלו שיוצאות החוצה לכל המשתמשים, גרסאות בטא שנבחנות רק אצל חלק מהמשתמשים (מה שנקרא AB טסטינג), בפילוח של קהל יעד או גיאוגרפיה. למשל, אפשרויות בארה"ב שלא זמינות למשתמשים בארץ", מסביר שגב. "בנוסף, אנחנו מצליחים 'לחטט מתחת למנוע' ולחשוף גם חתיכות קוד שעדיין בפיתוח ולא זמינות לאף אחד". את המידע הזה הם מעבירים ללקוחותיהם, שהם המתחרים של אותם מוצרים. במקרה של באמבל – הלקוחות של Watchful הם חברות גלובליות בתחום ההיכרויות, שאת שמן הם לא חושפים.
החברה הוקמה לפני שלוש שנים על ידי איתי כהנא ויואב גזיאל וגייסה 12 מיליון דולר מקרן וורטקס הישראלית, ומשקיעים נוספים בחו״ל. הסטארטאפ מעסיק 30 עובדים בישראל ובאירופה ומרחיב את הפעילות כעת לארה"ב.