ענקית התקשורת אריקסון פרסמה את הדוח "10 מגמות צרכניות חמות" בפעם ה-11, העוסק בהגדרת הטעמים והדעות של צרכנים שהם מאמצים מוקדמים (early adopters) עד שנת 2030. הדוח מתמקד הפעם בחוויות הקנייה ההיברידיות בקניון הבדיוני Everyspace Plaza.
המחקר נערך בקרב 57 מיליון צרכנים, אשר התבקשו להעריך 15 אמצעי קנייה המרחיבים את החוויה הצרכנית הפיזית על ידי שימוש בטכנולוגיה דיגיטלית. כמעט 4 מכל 5 נשאלים אמרו שהם מאמינים שכל 15 הקונספטים השונים שנבדקו יהיו זמינים בצורה כזו או אחרת עד 2030. אלו יתאפשרו באמצעות טכנולוגיות של מציאות מדומה (VR), מציאות רבודה (AR) וחומרים ניתנים לתכנות.
10 המגמות הצרכניות שאריקסון צופה עד 2030 על פי המחקר המקיף:
- זירת הכל-עכשיו - כמעט 8 מתוך 10 צרכנים מדמיינים אולמות אירועים שבהם טכנולוגיה המאפשרת לאמנים האהובים עליהם להופיע בתלת ממד, כאילו הם שם במציאות.
- סלון היופי הסוחף - 7 מתוך 10 צרכנים מצפים לראות בקניון מכוני יופי העושים שימוש במידול וולומטרי (גיאומטריה תלת מימדית) לשיפור מראה דיגיטלי.
- Meta Tailor - אופנה מהירה המותאמת אישית טכנולוגית רק עבורך או עבור האווטאר שלך. יותר מ-3/4 מהנשאלים מצפים שהחייט בקניון יהיה רובוט שיתפור עבורם בגדים באמצעות מכונות ומדפסת תלת מימד בעלות נמוכה. 3/4 מהצרכנים מצפים לחייטים שמעצבים אופנה דיגיטלית לאוואטרים אישיים, שמבוססת על סריקות תלת מימד של גופם, ו-72 אחוז ממשתמשי AR/VR צופים כי החייט בקניון ישלב בדים שיכולים להפוך להיות עמידים למים או מספקים אוורור לפי הצורך.
- בריכת Anyverse - שני שליש מהצרכנים מאמינים שיהיו בריכות שחייה שבהן הלקוחות יוכלו להשתמש בקסדות VR מיוחדות הכוללות אספקת חמצן כדי לחוות את החלל החיצון באפס כוח משיכה.
- חדר כושר היברידי - עבור רבים, גוף ונפש קשורים האחד בשני. 7 מתוך 10 צרכנים מצפים ממרכזי כושר לעצב את המתחם עם מאפיינים רב-חושיים, בהתאמה אישית ללקוח – למבנה האישיות שלו ולצרכים הנפשיים שלו, כדי לעזור לשפר את הבריאות הנפשית. כמעט מחצית היו רוצים הליכונים ואופני כושר שתומכים במשקפי AR ו-VR, כדי שיוכלו לתקשר עם אחרים בסביבות דיגיטליות תוך כדי הפעילות הספורטיבית.
- מפעל Print-a-Wish - תיקון וייצור לפי דרישה הם העתיד. יותר ממחצית מהצרכנים רוצים לקנות באופן בר קיימא בעסק שממחזר את המוצרים הישנים שלהם.
- המסעדה באמצע היקום - חברה וירטואלית נטולת הסחות דעת עדיפה על רבים. מחצית מהצרכנים רוצים לבקר במסעדות כדי לאכול וירטואלית עם חברים במסעדות אחרות, בכל מקום בעולם.
- החנות שלא נגמרת – אפשרות וירטואלית לנסות לפני קנייה. 3/4 מהצרכנים מצפים להיות מסוגלים להמחיש כיצד נראה ביתם בתוך חנות העיצוב כאשר הם מנסים מוצרים חדשים.
- מתחם רפואי - הצרכנים התרגלו למידיות, במשלוחי אוכל, בצפייה בתכנים אך בבריאות זה עדיין לא המצב, למה לחכות כשזה מגיע לבריאות? 77% מהצרכנים צופים שיהיו מרכזים רפואיים הממוקמים בקניון, הכוללים טכנולוגית אינטליגנציה מלאכותית שיאפשרו סריקת בריאות ומתן עדכוני מצב בריאותי באופן כמעט מידי.
- הפארק האורבני – הטבע חסר לכל אלה שנמצאים בערים צפופות. 42 אחוז מהצרכנים רוצים לבקר בפארק שנמצא בקניון סגור שבו הם יכולים להרגיש קרובים יותר לטבע באמצעות חומרים דיגיטליים הניתנים לתכנות המספקים חוויה היברידית.
"מצד אחד אולי קשה לדמיין מספר גדול של צרכנים עם ציוד טכנולוגי יקר כמו משקפי מציאות רבודה, משקפי מציאות מדומה עמידים למים, מחשוב לביש, כפפות מישוש ועוד בקנה מידה עצום עד 2030. מצד שני, אם ניתן יהיה לחלק ציוד כזה בעלות נמוכה יותר, בהחלט ייתכן שמספר גדול של צרכנים ישתמש בזה כדי לשפר את חוויות הקנייה היומיומיות בקניונים", אומר ד"ר מייקל ביורן, ממעבדת הצרכנים של אריקסון, ומוסיף: "למעשה, 35% מהצרכנים שנסקרו חושבים שהנטייה של הקניונים לכלול טכנולוגיה של הדור הבא תהיה גדולה יותר מאשר בבתים, בהשוואה ל-14% בלבד שאינם חושבים כך. קניונים הם כבר מזמן מוקדי היי-טק, כאשר רבים מהם מציעים בתי קולנוע, אולמות משחקים, אולמות קונצרטים, באולינג ועוד".