סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה אמש (שני) שאפל מתכוונת להשיק מכונית חשמלית ראשונהכבר בשנת 2024. לפי גורמים המעורים בפרטים, הסוללה של כלי הרכב צפויה להתבסס על טכנולוגיה חדשה פרי פיתוחה של אפל. באפל סירבו להגיב לדיווח.
לפי שני גורמים המעורים בפרטים, הפרויקט צבר לאחרונה מסה קריטית ואפל מתכננת רכב נוסעים שיתחרה בטסלה של אילון מאסק. זאת, בניגוד למתחרה אלפבית (חברת האם של גוגל), המחזיקה בליין המכוניות האוטונומיות Waymo.
מאמציה של אפל לפתח רכב אוטונומי, הידועים גם בשם "פרויקט טיטאן" (Project Titan), החלו כבר בשנת 2014. החברה נתקלה במהמורות שונות בתהליך, כשדאג פילד (Doug Field), איש אפל שעבר לעבוד בטסלה, חזר לחברה בשנת 2018 כדי להוביל את הפרויקט – ופיטר לא פחות מ-190 עובדים בשנת 2019.
ייצור רכב הוא משימה מאתגרת במיוחד גם עבור חברה ענקית ורווחית כמו אפל; טסלה של אילון מאסק נאלצה להיאבק במשך 17 שנים עד שהחלה להניב רווחים. "אם יש חברה אחת על הפלנטה שיש לה את המשאבים לעשות זאת, זו אפל. ובאותה העת, לא מדובר בסמארטפון", אמר גורם שהיה מעורב בפרויקט טיטאן.
עמוד התווך באסטרטגיה של אפל הוא תכנון סוללה חדשה בעיצוב "חד תאי" שתאפשר להפחית את עלויות הייצור באופן דרמטי ולהגביר את טווח הנסיעה באופן משמעותי. בנוסף, אפל בוחנת את השימוש בליתיום ברזל פוספט, שנוטה לשמור על טמפרטורה נמוכה יותר – ולכן גם בטוח יותר לשימוש. "זה הדבר הבא", אמר גורם על טכנולוגיית הסוללות של אפל. "כמו הפעם הראשונה שראיתם אייפון".
לצד הסוללה החדשנית, אפל צפויה לשלב מערכת חיישני LiDAR שיאפשרו למכונית לסרוק את הסביבה וליצור מפה תלת-מימדית שלה (כמו במכשירי אייפון 12 ואייפון 12 פרו מקס). כל הנראה, אפל תחבור לשותפת ייצור, ועדיין ייתכן שהיא תיסוג מתוכניותיה ותגביל את מאמציה לייצור מערכת נסיעה אוטונומית שתותקן במכונית של יצרנית רכב מסורתית.