מתחרה ראשונה לאפסטור: שירות המנויים לאפליקציות Setapp מתכוון להיות אלטרנטיבה לאפסטור, חנות האפליקציות של אפל, ברגע שהתקנות החדשות של האיחוד האירופי ייכנסו לתוקף בשנה הבאה. השירות הודיע על כוונתו להשיק חנות אפליקציות חלופית עבור iOS ו- iPadOS בשנת 2024.
חוק השווקים הדיגיטליים של האיחוד האירופי (DMA), שנכנס לתוקף ב-1 בנובמבר 2022, מחייב חברות שהן "שומרות סף" לפתוח את השירותים והפלטפורמות שלהן לחברות ומפתחים אחרים. לחוק יש השפעה משמעותית על הפלטפורמות של אפל, והוא עלול לגרום לכך שאפל תיאלץ לבצע שינויים גדולים בסירי, פייס טיים, אפסטור, ההודעות שלה וכל השירותים שהם למעשה מונופול של אפל.
על אף חוסר רצונה, שמוסבר בין היתר בחשש מפרצות אבטחה, אפל צפויה להיאלץ לאפשר למשתמשים באירופה להוריד אפליקציות מחוץ לחנות האפליקציות הרשמית שלה. השינוי, הידוע בשם sideloading, יאפשר ללקוחות להוריד אפליקציות ללא צורך להשתמש באפסטור, מה שאומר שהמפתחים לא יצטרכו לשלם עמלות של 15-30% של אפל. אם אפל לא תעשה זאת עד השנה הבאה, היא מסתכנת בקנסות של 20% מההכנסות העולמיות שלה.
Setapp מציעה למנויים בתשלום של 9.99 דולר בחודש מבחר של יותר מ-240 אפליקציות המיועדות למאק. בנוסף, יש לה גם תוכניות אחרות שמציעות אפליקציות למכשירי iOS. חנות האפליקציות החדשה שהחברה מתכננת לאייפון ולאייפד תבטיח שמשתמשים יוכלו לגשת לאפליקציות של יותר מ-30 שותפים שהיא כבר עובדת איתם, כך לדברי החברה. בציוץ שפרסמה החברה היא הגדירה את הבשורה "כחדשות מרגשות עבור משתמשי אייפון באירופה".
Exciting news for iPhone users in Europe! @Setapp, the ultimate app subscription service for macOS and iOS, is planning to launch as an alternative app store!
Join the waitlist and be the first to explore: https://t.co/pbpcM5JzvP#Apple #AppStore #DMA #DigitalMarketsAct pic.twitter.com/ECgthzXzt1
החברה שואפת לפתות מפתחים ולהציע להם חלוקה ברווחים טובה יותר משל אפל: "כדי לספק להם פלטפורמה להגדלת המשתמשים ולהוספת הכנסות", כך מסר אולכסנדר קוסובן, מייסד ומנכ"ל Setapp, בהצהרה.