משחקי המחשב הופכים לאמצעי הבידור המועדף בעולם - כך טוען מייק גריפית', בעל סטודיו ליצירת משחקי מחשב בלאס וגאס. "בזמן בו כל סוגי המדיה מדווחים על ירידות במכירות, תעשיית משחקי המחשב פורחת", מוסיף גריפית', שהציג נתונים מעניינים ממחקר שווקים בארצות הברית.
על פי הנתונים, בין השנים 2003 ל-2007 איבדה תעשיית הקולנוע 6% מצרכניה. בנוסף נרשמה ירידה של 6%בשעות הצפייה בטלוויזיה וירידה של 12% במכירת אלבומי מוזיקה. בכל התקופה הזו תעשיית משחקי המחשב עלתה בלא פחות מ-40%. גריפית' מוסיף, ואולי מגזים: "משחקי הווידאו עולים מעל כל צורות המדיה המוכרות".
לאס ווגאס מארחת כנס מיוחד של גיימרים וראשי חברות מדיה מתחום הקולנוע, המוזיקה והטלוויזיה.
גריפית' הציג, לדוגמא, את משחק הווידאו "גיבור הגיטרה" - guitar hero, כמשחק שמציג את ההשפעה של תעשיית המשחקים גם על צורות מדיה אחרות. מוזיקאים שהקטעים שלהם מתפרסמים במשחק העלו את מספר ההורדות בתשלום מהאתרים לשירים שלהם ב-15% עד 843%.
"המשחק כל כך פופולרי שלהקות כמו מטאליקה ואירוסמית' ערכו תקליטים מיוחדים להפצה דרך המשחק", אומר גריפית'. "למוזיקה יש מסורת של התפתחות דרך הטכנולוגיה, ותעשיית המשחקים מהווה את הפרק הבא בהיסטוריה של המוזיקה".
שון פארקר, שמוכר פרסומות במשחקי מחשב אומר: "טכנולוגיה, סביבת הגולשים והאינטראקטיביות הם שלושת הגורמים שמסייעים לתעשיית המשחקים להיות הכוח המוביל בבידור".
המשחקים הופכים ליותר ויותר ריאליסטים. המשחק כבר לא מונוטוני, אין כבר קווים שעוברים דרך מבוך של קווים אחרים. משחקי הווידאו הופכים לדרך חדשנית ומעורבת לספר סיפור, אפילו לראות סרט. "לפני שסרט ג'יימס בונד החדש יצא לשוק, שחקני הווידאו כבר השלימו את העלילה של 007 בעצמם", סיפרו יוצרי המשחק. "בסרט הם יבלו בחברתו של הסוכן המיוחד 106 דקות. השחקן הממוצע שנחשף למשחק מבלה ומפעיל את בונד 50 שעות בממוצע לשחקן".
.
על פי דוח שסיכם את השנה הצרכנית בבריטניה, מכירות משחקי הווידאו עלו ב-42% ב-2008, והפכו להיות צורת הבידור הנמכרת ביותר - משחקי וידאו נמכרו ב-4.64 מיליארד פאונד, מוזיקה ווידאו נמכרו ב-4.46 מיליארד פאונד. בבריטניה, המהפך הושלם.