סוף לפרשה: אפל הסכימה לשלם כ-500 מיליון דולר על מנת ליישב תביעה ייצוגית בארה"ב שלפיה האטה מכשירי אייפון ישנים ללא ידיעתם המשתמשים, זאת כדי לגרום להם לשדרג את המכשיר. הפיצוי שיקבלו נמוך מהצפוי - 25 דולר בלבד.
בדצמבר 2017 הודתה אפל בפני לקוחותיה כי היא נוהגת לגרום להאטה של דגמים אייפון ישנים. אחרי שהצליחה לעורר סערה בחברה הסבירו ואמרו כי המטרה היא "לספק את חוויית השימוש הטובה ביותר עבור המשתמשים". בנוסף, בחברה התנצלו ובתחילת 2018 יצאו בהודעה כי החל מסוף ינואר באותה שנה משתמשים במכשירים שהואטו - מדגם אייפון 6 ומתקדמים יותר - יקבלו הנחה על רכישת סוללה חדשה.
אך היו כאלה שלא אהבו את הצעד שהחליטה אפל לנקוט - והגישו תביעות משפטיות. הלקוחות הזועמים טענו כי הצעד החד-צדדי של אפל גרם למשתמשים לסבול ופגע בערכם של האייפונים הישנים, ולעיתים דרש מהם להחליף סוללות או לשדרג לדגם חדש יותר באלפי שקלים.
כעת, כשנתיים אחרי, הגיעה הפשרה שאיחדה את התביעות הרבות שהוגשו נגד החברה. ההצעה הראשונית עדיין כפופה לאישור שופט בית המשפט המחוזי בסן חוזה, אך לפי ההסדר המוצע תשלם אפל 25 דולר על כל מכשיר אייפון שהואט, סכום שצפוי להשתנות לפי מספר בעלי אייפון שיצטרפו לתביעה. בתוך כך, הסכום המינימלי שאפל תשלם בעבור הפרשה הזאת יעמוד על 310 מיליון דולר, ויכול להגיע עד לחצי מיליון דולר.
התביעה כוללת אזרחים אמריקאים בלבד שהיה ברשותם, או עדיין יש, דגמי אייפון 6, 6 פלוס, 6S, 6S פלוס, 7, 7 פלוס או SE, והריצו את מערכת ההפעלה iOS בגרסה 10.2.1 ונקנו לפני ה-21 בדצמבר 2017. נכון לעכשיו לא ידוע אם ההסדר כולל את ישראל ומדינות אחרות.