יוליאנה גולדשטיין, תושבת תל אביב, בשנות ה-30 לחייה, הגישה בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת פלאפון. לטענתה, החברה הפרה את הוראות סעיף ב' לחוק הגנת הצרכן משנת 1981 בכך שלא סיפקה שירות קו חינם (בעל הקידומת 1-800).
פלאפון טענה בתגובה, כי היא פעלה בהתאם להוראות החוק, שכן הוא אינו מחייב אותה לספק לכל אדם שירות קו חינם טלפוני מכל רשת תקשורת, אלא קובע, כי על החברה לתת לציבור לקוחותיה קו חינם טלפוני באמצעות חיוג ל-*166.
רואה החשבון שמונה על ידי השופטת, ד"ר מיכל אגמון-גונן, בדק ומצא כי לקוחות שלא יכלו להתקשר מקו החינם של פלאפון שילמו בסך הכל כרבע מיליון שקל וחברת פלאפון חסכה כתוצאה מכך 259 אלף שקל. זאת בניגוד לטענתה של פלאפון, לפיה "הרוויחה" על חשבון הלקוחות שלא קיבלו את זכותם לקו החינם - 56 אלף שקלים בלבד.
במהלך הדיון גולדשטיין ופרקליטה, עו"ד מיכאל בך, הגיעו להסדר פשרה עם פלאפון לפיו האחרונה, תתרום לעמותת "עזר מציון" סכום של 259 אלף שקל. בנוסף, פלאפון הרחיבה את שירותי קו החינם שנועד לטיפול דחוף בתקלות.
עוד קבעה השופטת, כי פלאפון תשלם לגולדשטיין פיצוי של 12 אלף שקלים עבור התביעה והוצאות משפט בסכום של 50 אלף שקל.
"אני שמחה שניצחתי במאבק שהיה ארוך ומי שהרוויח זה כלל הצרכנים ולמעשה היום הם נהנים מטיפול מהיר ויעיל לתקלות שיש להם. התביעה נועדה לשנות את המצב שהיה קודם ובמטרה הזו הצלחתי״, אמרה גולדשטיין.
עו"ד מיכאל בך, שייצג את גולדשטיין הסביר, כי האלמנט הצרכני היה חשוב יותר מסכום הפיצוי שפלאפון תשלם: "ההישג בתביעה הוא העובדה שהצלחנו לגרום לפלאפון להתקין קו חינם לכל הלקוחות, דבר שלא היה קודם לכן ולגרום לייעול השירות ומהירות המענה ללקוחות שזקוקים לשירותי תיקון תקלות. קודם לתביעה, המצב היה שלקוחות מחברות אחרות ובכלל נאלצו לשלם לחברה עבור השיחות וזמן ההמתנה. פסק הדין הזה שהושג בעקבות התביעה ובמסגרת הסדר פשרה גם מזרז את השירות ללקוחות וגם מאפשר להם להתקשר בקו החינם לחברה".
מפלאפון נמסר: "מדובר בתביעה מלפני כשש שנים שלאחרונה הסתיימה בפשרה. פלאפון תכבד את הסדר הפשרה".