אינסטגרם השיקה היום אתמול את Edits, אפליקציה חדשה ליצירת ועריכת סרטוני וידאו ישירות מהטלפון הנייד. הגרסה שמושקת כעת זמינה בחינם ב-iOS ובאנדרואיד, ולדברי מטא, היא תמשיך להתפתח על בסיס המשוב מיוצרי התוכן שיעשו בה שימוש. אדיטס זמינה כבר עכשיו להורדה ברחבי העולם, כולל בישראל.
האפליקציה מתוארת כ"כלי ליצירת וידאו שמיועד ליוצרים", וכוללת מגוון רחב של יכולות – ביניהן צילום באורך של עד 10 דקות, עריכה מדויקת על ציר זמן, ניהול פרויקטים, מעקב אחרי רעיונות והערות, וכן נתונים אנליטיים על ביצועי הסרטונים.
בניגוד לאפליקציית אינסטגרם הרגילה, Edits מציעה גם כלים מקצועיים יותר לעריכה כמו אנימציות מבוססות בינה מלאכותית שנוצרות מתמונות סטטיות, החלפת רקע ירוק (green screen), חיתוך אובייקטים מהתמונה, ומעברים מתקדמים בין פריימים. ניתן לשתף תוכן ישירות לאינסטגרם ולפייסבוק, או לייצא אותו לאפליקציות אחרות – ללא סימני מים (watermark).

יכולות אלו הופכות את Edits למתחרה ישירה של CapCut, אפליקציית עריכת הווידאו הפופולרית מבית בייטדאנס – הבעלים של טיקטוק. ההכרזה על Edits בחודש ינואר השנה הגיעה בזמן שבו גם טיקטוק וגם CapCut הוסרו זמנית מחנויות האפליקציות בארה"ב, מה שחיזק את התחושה שמטא רואה ב-CapCut יריב משמעותי.
ראש אינסטגרם, אדם מוסרי, התייחס לדמיון בין שתי האפליקציות אך הדגיש בפלטפורמת Threads ש-Edits מיועדת יותר ליוצרים מקצועיים מאשר למשתמשים מזדמנים. לדבריו, "האפליקציה תתפתח להיות שונה למדי מ-CapCut, עם מגוון רחב יותר של כלים יצירתיים, וכנראה קהל יעד קטן יותר".
צפייה ב-Threads
כבר עכשיו אינסטגרם רומזת על פיצ'רים עתידיים שיגיעו ל-Edits: אפקטים מבוססי בינה מלאכותית שישנו את המראה והתחושה של הסרטונים, פריימים מפתח (keyframes), שיתוף טיוטות עם יוצרים נוספים או מותגים, וכן תוספות של גופנים, אנימציות, פילטרים וקטעי מוזיקה חדשים.

המשוב של יוצרי התוכן צפוי למלא תפקיד מרכזי בהמשך הפיתוח של האפליקציה. אינסטגרם מצהירה כי היא שואפת להפוך את Edits לכלי מרכזי עבור יוצרי תוכן, לא רק באינסטגרם ובפייסבוק – אלא בכל פלטפורמה שבה הם פועלים, כמו טיקטוק ויוטיוב.
תגובות