אף אחד מאיתנו לא אוהב לצאת פראייר - אבל האמת היא שאנחנו יוצאים כאלה יותר פעמים ממה שהיינו רוצים להודות, והכל בגלל שאנחנו לא מודעים למחירים שאנחנו יכולים לשלם אם רק נדע להתמקח. חברת EZsave רוצה לשנות את זה, ומשיקה היום את "מפת המחירים של ישראל", שמאפשרת לכל אחד לבדוק כמה משלמים השכנים שלו על השירותים השונים.
"הרעיון היה לבוא ולתת תמונת מצב כוללת", אומר אפרים צוריאל, מייסד ומנכ"ל החברה, בשיחה עם NEXTER. לדבריו, "המפה היא עוד פיצ'ר שאנחנו מציעים כחלק מהערכים שאנחנו מאמינים בהם, של דמוקרטיזציה של המידע. שקיפות. כי בחברות זה מאוד לא שקוף".
צוריאל, ירושלמי בן 27, הקים את החברה ב-2014, לאחר שהצליח לחסוך לסבתו ולאנשים נוספים אלפי שקלים בשנה על החשבונות החודשיים שלהם בזכות השוואות מחירים והתמקחות עם החברות. מטרת האפליקציה היתה לאפשר לכל אחד ליהנות מהוזלה כזו בחשבונות על ידי סריקת חשבוניות וקבלת הצעות לשירותים מקבילים זולים יותר מאנשי החברה, שאף יבצעו עבורו את שיחות ההתנתקות וההתחברות לחברות השונות. החברה גובה 30% מהסכום שנחסך, שיכול להשתנות עם הזמן בזכות עדכונים על חלופות חדשות וזולות יותר.
האפליקציה הושקה בדצמבר, לאחר סיום המחזור הראשון של מאיץ הסטארטאפים AtoBe בעזריאלי מכללה להנדסה בירושלים ופיילוט של מספר חודשים במהלכו חסכו למשתתפי הניסוי כמיליון שקל. מאז, מספר צוריאל, הצטרפו אליה יותר מ-2,500 לקוחות, שחוסכים בממוצע כ-2,500 שקל בשנה.
המפה שמשיקה החברה היום אינה חלק מהשירות שלה. במקום זאת, היא רק מציגה מידע שאספה החברה, ללא להסגיר מידע אישי על האנשים ש"תרמו" אותו. כך יכול כל אחד להתרשם ממחיריהם של שירותים שונים באזור מגוריו. כרגע המפה לא מאוד אינטואיטיבית, ומציגה את כל השירותים שהחברה עוסקת בהם - טלפון קווי וסלולרי, טלוויזיה וגז - בממשק אחד עמוס ומעט מבלבל. עם זאת, היא נותנת תמונת מצב על גובה החשבונות השונים.
האם המפה לא מתחרה בעצם בשירות שלכם, בכך שהיא מגלה לכל אחד כמה הוא יכול לשלם?
"בסוף היום, אנחנו פחות מוטרדים אם כולם ישתמשו בשירות בתשלום", אומר צוריאל. "אם אנשים רוצים לעשות את זה בעצמם - זה גם בסדר. אבל אנחנו רואים בסוף שגם אנשים שכבר יש להם את המידע, ההתעסקות מול הספקים גורמת להם לומר 'יש מי שמוכן להתעסק בשבילי? נהדר'".
צוראל מציין כי כרגע החברה עובדת במתכונת של ניהול אישי: כל לקוח חותם דרך האפליקציה על חוזה ייפוי כוח, שמאפשר לשלושה עובדי החברה הממונים על השירות לנהל בשם הלקוחות משאים ומתנים עם החברות, ולאחר אישורם להעביר אותם בין ספקיות או תוכניות שונות.
התכנון קדימה הוא להפוך את השירות ליותר ויותר אוטומטי. "היום רוב הספקים מציעים שירות בצ'ט", הוא מציין, ומסביר שהדבר יאפשר לחברה לנהל את התקשורת מול הספקיות השונות באמצעות בוטים - מחשבים שיידעו לתקשר בצ'ט עם הנציגים הווירטואליים (שבמקרים רבים גם הם בוטים, לפחות בשלבים הראשונים) וכך יוכלו לטפל בהרבה יותר לקוחות בהרבה פחות זמן.
חוץ מייעול תהליך הניהול של גובה החשבונות, מתכוונת EZsave לספק את השירות ביותר ויותר תחומים. לאחרונה היא ערכה פיילוט בתחום הבנקאות ובהמשך היא מתכוונת להיכנס גם לתחום הביטוח.
במקביל להרחבת השירות בישראל, עובדת החברה בימים אלה עם שותף שיפעיל את השירות גם בארה"ב, לאחר פיילוט שהסתיים בחודש שעבר, ומחפשת משקיעים למימון הרחבת השירותים.
אפליקציית EZsafe זמינה לאנדרואיד, לאייפון ודרך הדפדפן.