אם אתם מדפדפים באינסטגרם או בטיקטוק ומרגישים שכל הזמן מנסים למכור לכם משהו, אתם לא ממש טועים. ענף המשפיענים גלגל כ־300 מיליון שקל בשנה החולפת, צמיחה של כ־30% לעומת 2023, כך על פי נתוני חברת Humanz, הפלטפורמה המובילה בארץ לניהול וניתוח פעילות משפיענים ויוצרי תוכן מול מותגים.
החברה ערכה אירוע שנתי היום ובו חשפה את רשימות המשפיענים ויוצרי התוכן המובילים של השנה. הרשימה מבוססת על הכנסות, תוצאות מכר, מספר קמפיינים ונתוני מעורבות של המשפיענים שעובדים עם יומנז. החברה פרסמה את 20 יוצרי התוכן המרוויחים ביותר, אך לא נקבה בסכומים או בדירוג פנימי שלהם. כל המקומות הראשונים שייכים לנשים, והרשימה מסודרת על פי סדר אלפביתי.
יוצרי התוכן המובילים ביותר של 2024
עינב בובליל – 432 אלף עוקבים
קורין גדעון – 421 אלף עוקבים
דניאל גרינברג – 506 אלף עוקבים
דנית גרינברג – 502 אלף עוקבים
דקל ורד-כץ (The Dekel) - עם 212 אלף עוקבים
אן זיוי – 386 אלף עוקבים
שחר חיון – 520 אלף עוקבים
אלין כהן – 1.1 מיליון עוקבים
בר כהן – 303 אלף עוקבים
גילי כהן – 190 אלף עוקבים
מירי כהן – 432 אלף עוקבים
לירן כוהנר גיאור – 297 אלף עוקבים
יובל כספית – 123 אלף עוקבים
מייסם (Maisam makeup) עם 362 אלף עוקבים
לי מנחם (ליקוש) – 167 אלף עוקבים
טליה עובדיה – 384 אלף עוקבים
דניאל עמית – 422 אלף עוקבים
איילת פוגל – 72 אלף עוקבים
לירון רוזן (לירונים) – 87 אלף עוקבים
אור שפיץ – 458 אלף עוקבים
משום ש-20 המקומות הראשונים ברשימה מאוישים על ידי נשים, יומנז הוציאה רשימה נפרדת של עשרת היוצרים הגברים המובילים בישראל, גם היא מסודרת לפי סדר אלפביתי.
יוצרי התוכן הגברים המובילים ביותר בישראל
קובי אדרי - 366K עוקבים
נדיר אליהו - 191K עוקבים
עדן דניאל גבאי - 228K עוקבים
איתם דרור – 55.8K עוקבים
גל זהבי - 154K עוקבים
אייל חדד - 118K עוקבים
עומר חזן - 366K עוקבים
רון יוחננוב - 487K עוקבים
שחף רז - 141K עוקבים
עידן תלם - 167K עוקבים
10 המשפיעניות העולות של 2024
בתוך כך, החברה מפרסמת גם את יוצרות התוכן "העולות", כלומר אלו שעשו את הקפיצה הגדולה בין 2023 ל-2024. "מדובר ביוצרות תוכן שעל פי הנתונים שלנו הגדילו את ההכנסות שלהם באופן משמעותי, ולעתים אפילו הכפילו את ההכנסות פי כמה וכמה", מספר צחי כהן, מנהל השיווק של יומנז. "ברשימה ניתן לראות יוצרות תוכן מתחומים שונים, אבל המכנה המשותף הוא עבודה קשה, שיתופי פעולה עם מותגים מובילים מהארץ ומהעולם, וגדילה של פי שלוש, ארבע או חמש בתוצאות המכר שלהן, שתמיד מלווה גם בגדילה מרשימה בעוקבים וצפיות". ההערכות בענף שמדובר בעשרות אלפי שקלים לחודש.
הכירו את 10 המשפיעניות העולות של 2024. הרשימה, גם כאן, ללא דירוג פנימי.
הילי טולדנו
בת 23 מאשקלון, 213 אלף עוקבים בטיקטוק ו-85 אלף עוקבים באינסטגרם.
מה גרם לפריצה שלך השנה?
"אני חושבת שלקהילה שלי יש חלק ענקי בפריצה שלי, היא אמנם קטנה ובוטיקית, אבל יש לי את הקהל הכי איכותי שיש".
הסרטון הכי ויראלי השנה:
"הסרטון שממנו התפוצצתי בטיקטוק. צילמתי אותו בשיא המלחמה, כשלא היה לי שום דבר להעסיק אותי חוץ מלרוץ לממ"ד (כי אני אשקלונית אחרי הכל). הסרטון היה על איזה בחור שהתחיל איתי ואמרתי לו שלבנות יש כישורים של השב"כ. הוא לא האמין - אז מצאתי איפה הוא גר, איפה הוא משרת ואיך קוראים לאמא שלו. עשיתי מזה סרטון לטיקטוק, כי הסיטואציה כבר הייתה כל כך מצחיקה וכי לעשות סרטונים זה משהו שתמיד עשיתי, אז במלחמה זו הייתה הבריחה שלי מהחדשות, האזעקות והטילים. אני חושבת שמה שמייחד אותו זה שבאותה תקופה לא רק אני הייתי צריכה את האסקפיזם הזה, אלא גם הקהל בטיקטוק. בתקופה הזאת הטיקטוק היה מוצף רק במלחמה, והסרטון הזה היה פתאום מאוד שונה מהנוף".
@hili.toledano מצאנו כל חתיך שהופיע לנו בטלוויזיה ובפור יו, המלחמה הזאת לא עושה לנו טוב
♬ original sound -
ליאור מארס
בת 24 מאשדוד, 210 אלף עוקבים בטיקטוק, 47 אלף עוקבים באינסטגרם.
מה גרם לפריצה שלך השנה?
"שינוי במיינדסט. בעיקר התחלתי להאמין בעצמי יותר, כתבתי את המטרות שלי לשנה והייתי עקבית".
הסרטון הכי ויראלי השנה:
"הפוסט עם הפתיח של הסרטים. זה אולי יישמע מתנשא, אבל ידעתי שהוא יצליח ממש. אני חושבת שבגלל שהשתמשתי בשפה אוניברסלית, שהיא בעצם פנטומימה אבל בוויב של gen Z, הוא הגיע לפוריו העולמי וכל אחד יכול היה ליהנות ממנו. החלק שלא ציפיתי לו הוא כמות התגובות מערוצים רשמיים כמו סוני, יוניברסל סטודיו, דיסני, קואץ', ווינדואוז, פפסי ועוד. כולם התחילו לבקש שאעשה עוד סרטונים כאלה עם התגובות שלהם. מטורף".
@liormars ♬ 20th Century Fox Fanfare - Geek Music
אדווה קלפון
בת 34 מהקריות. 75 אלף עוקבים באינסטגרם, 11 אלף עוקבים בטיקטוק.
מה הביא לפריצה שלך השנה?
"הקהילה שלי והאמון שהעוקבות שלי נותנות בי. הכי כיף זה לקבל הודעות כמו: 'חברה המליצה לי לעקוב אחרייך', אני רואה שזה ממש מפה לאוזן וזה כל כך מספק לדעת שרואים שאני שמה את כל הלב שלי. מאמינה שחלק מהפריצה היא גם באיך שאני עוזרת לקהילה שלי לעקוף את יוקר המחיה בהרבה מקרים, מרגישה שאני בסוג של שליחוּת".
הסרטון הכי ויראלי השנה:
"סרטוני הניקיון שלי, סרטוני הכביסה גם. אני חושבת שזה פשוט כי אני מגלה את כל הסודות שלי בניקיון ולא שומרת לעצמי. בעיקר כיף לי לתת לאימהות בקהילה שלי אפשרות ליהנות מחיים נעימים יותר, ולהראות שגם עם העומס והשגרה יש שיטות ודרכים קלות להכול כמעט".
רון שקל
בת 25 מקריית אתא, 55 אלף עוקבים באינסטגרם, 46 אלף עוקבים בטיקטוק.
מה גרם לפריצה שלך השנה?
"100 אחוז אותנטיות. לדבר על מה שאף אחת כמעט לא מעזה לדבר ועל מאחורי הקלעים של המקצוע הזה".
הסרטון הכי ויראלי:
"סרטון שדיברתי על השופינג איי אל, ועל שיתופי הפעולה שקצת פחות עובדים עכשיו מהצד של המשפיענית. סרטון שיצר בעיקר אנטגוניזם, והביא לוויראליות והרבה טראפיק".
@ronshekelx שנה ראשונה שלא הולך אוף
♬ צליל מקורי - Ron shekel
נופר אלבז עובדיה
בת 31 מראשון לציון, 39 אלף עוקבים באינסטגרם.
מה גרם לפריצה שלך השנה?
"השנה הפכתי להיות אמא. אני חושבת שהבנתי שאפשר לשלב גם הורות וגם עבודה קשה ואני חושבת שיותר מיקדתי את עצמי השנה ואת המותגים שאני עובדת איתם למותגים שבאמת הכי מזוהים איתי, ושהכי מראים מי אני".
הפוסט הכי ויראלי:
"היום בו הפכתי לאמא, בו הפכנו למשפחה".
מורן מנצור
בת 34 מרמת חן, 45 אלף עוקבים באינסטגרם.
מה גרם לפריצה שלך השנה?
"הנגשת תוכן מקצועי ומבוסס מעולם תוכן שיכול להיות מלחיץ או מרתיע (מיילדות והכנה ללידה) בגישה קלילה ומתונה כזו שמתאימה לכל אחת".
הסרטון הכי ויראלי השנה:
"לא היה אחד ספציפי, בדרך כלל הסרטונים שאני מנפצת מיתוסים על הריון ולידה הופכים לוויראליים, למשל סרטונים על איך מותר או אסור לישון בהריון, על איך נראית ירידת מים בלידה או על איך בודקים פתיחה בלידה".
סתיו נפתלי
בת 30 מרמת השרון, 118 אלף עוקבים באינסטגרם, 31 אלף עוקבים בטיקטוק.
מה גרם לפריצה שלך השנה?
"כשהחלטתי פשוט להיות אני, צילמתי סרטון מצחיק, הכי אותנטי שיש – בלי לחשוב יותר מדי, בלי בושה. פתאום ראיתי שהוא גרף המון תגובות ושיתופים, והבנתי שקרה כאן משהו. הצלחתי לגעת באנשים, להצחיק אותם עד דמעות, ולגרום להם לרצות להעביר את זה הלאה.
"מאז פשוט התחלתי 'לירות' על הכל. לקחתי סיטואציות מהחיים שלי – ריבים קטנים עם בעלי, תסכולים של אימהות – והפכתי אותם ממקום הכי מיואש למקום הכי מצחיק. תמיד ידעתי לערוך, לצלם, לשחק, אבל עכשיו אני מרגישה שסוף סוף מצאתי את הייעוד שלי: לרתום את כל הכישרון שלי כדי ליצור סרטונים שגורמים לאנשים לחייך, להזדהות – וליהנות יחד איתי".
הסרטון הכי ויראלי השנה:
"בעלי שאל אותי למה הבית לא נקי אם הייתי בבית כל היום, אז שאלתי אותו, 'למה אנחנו לא עשירים אם אתה בעבודה כל היום'. אני חושבת שהסרטון הזה התפוצץ כי הוא היה קצר, קולע, והעביר מסר ברור וחד שגרם גם לנשים וגם לגברים להזדהות – ולהתפוצץ מצחוק" .
רותם חמו
בת 38 מבאר שבע, 58 אלף עוקבים באינסטגרם.
מה גרם לפריצה שלך השנה?
"אני מרגישה שהשנה 'רותם האמיתית' יצאה לאור, והתחלתי להראות יותר את מי שאני, בלי מחסומים ובלי פילטרים, וממש שמתי את הלב שלי על השולחן. בגלל מה שקרה במדינה ב-7.10 החלטתי לנצל את הכוח שיש לי ברשת ולנסות לעודד להצחיק, ואפילו סתם להעלות לאנשים חיוך דרך הסרטונים שלי, ולספק לעוקבות שלי מקום של בריחה מהחדשות ומהמצב הנוראי שכולנו חווים. הרבה בנות היו שולחות לי הודעות של 'תודה עלייך, תודה שהעלית לי חיוך', וזה לגמרי היה עושה לי את היום ונתן לי דרייב להמשיך עוד עוד. המשפחה שלי שותפה לסרטונים שלי, כך שהכול באמת ממש אותנטי ואני חושבת שזה הכוח שלי".
הסרטון הכי ויראלי השנה:
"נשים אחרות בקיץ לעומתי. אני מאוד אוהבת את הסרטון וגם הקהל שלי, כי זה בדיוק מה שאני מביאה בעמוד שלי - את החיים האמיתים בלי פילטרים. ברשתות לפעמים הכול נראה ורוד, אבל לרוב המציאות היא לא כזאת והסרטון משקף את זה".
שיר ללום כהן
בת 29 מקריית מלאכי, 44 אלף עוקבים באינסטגרם.
מה גרם לפריצה שלך השנה?
"אני לא חושבת שזו פריצה שקרתה בבום, מאחורי הקלעים זה עבודה והתמדה קשה של 4 שנים מדי יום, הרבה לילות בלי שינה. ובפרט בשנה האחרונה עם המלחמה והתקופה הקשה והמאתגרת שכולנו עוברים, היה לי חשוב דווקא ליצור תוכן אותנטי, מעודד, עם הומור עצמי עליי ועל החיים, כזה שקל להזדהות איתו לצחוק ולהעלות חיוך, ולא בהכרח דברים פוטוגניים וורודים, כי בואי החיים של אף אחד מאיתנו לא מנצנצים וורודים כמו שהאינסטגרם מתיימר להראות. ככל שהזמן עבר, יותר ויותר אנשים נחשפו אליי ואל התכנים שלי וקיבלתי את ההכרה הזו ואין מאושרת ממני ומלאת הערכה על זה, לא מובן מאליו בכלל".
הסרטון הכי ויראלי השנה:
"האמת שיש כמה קורעים מצחוק שהתגלגלו כביכול בטעות ונהיו ויראליים. בעיקר סרטוני הומור עצמי (כל אמא בישראל ב-1 לספטמבר, השקרים שלא מספרים לכם בהריון ועוד) והרבה סרטוני מאחורי הקלעים. אני מתה על זה כי זה מנרמל את התכלס, שלא ימציאו לכם המצאות - כל רילס מפונפן ומתוק מאחוריו עומדים מלא בלת"מים, פדיחות, זיעה ודמעות. היה סרטון אחד במיוחד שקרה הכי בטעות - באתי לצלם מדריך איך לגזור פוני ויצא לי עקום של החיים. לא יודעת מה חשבתי לעצמי, שתיתי מיץ אומץ. מפה לשם אני מנסה לתקן את הנזק, המצלמה ממשיכה להסריט ואני מגז'דרת לעצמי שאני נראית כמו בן עם קוצים. החלטתי לעשות מהלימון לימונדה - שגר ושכח. העליתי והפלאפון קרס מהודעות, תיוגים ועוקבים".
אודיה פינטו
בת 24 מנהריה, 110 אלף עוקבים באינסטגרם, 168 אלף עוקבים בטיקטוק.
מה גרם לפריצה שלך השנה?
"אני חושבת שזה בגלל שאני מדברת ממש על הכל ברשתות, ומנסה להראות את החיים שלי כמו שהם לטוב ולרע. השנה כולנו התמודדנו עם מלחמה קשה ועם בשורות קשות, העליתי את החיים כתושבת הצפון בזמן מלחמה, והראיתי את ההתמודדות היום-יומית שלנו יחד עם הרבה אופטימיות וקצת צחוק, והרבה אנשים התחברו לזה".
הסרטון הכי ויראלי השנה:
"אני מדברת המון ברשתות על דימוי גוף ולאהוב את עצמך איך שאת ולעוף על עצמך, כי זה תהליך שעברתי והיום אני במקום שלם יותר עם עצמי. לפני בערך חצי שנה יצאתי לאימון, לבשתי אוברול שהרגשתי בו פצצה וכמובן העליתי את זה לסטורי. עוקבת הגיבה לי, 'ממה את כל כך מתלהבת, תראי את הבטן שלך'. החלטתי לעשות על התגובה שלה סרטון כדי להראות לבנות אחרות שלא יתרגשו מכאלה אמירות וירגישו נוח להיות בדיוק כפי שהן, וזה נגע באלפי בנות".