טוויץ' הפכה בחודשים האחרונים לאחת הפלטפורמות הכי אנטישמיות שיש ברשת. לאחר הביקורת הרבה שספגה הפלטפורמה, כעת מפרסמים מפחדים להשאר ברשת ומותגים שונים עזבו או מתכננים לעזוב את פלטפורמת הסטרימינג שבבעלות אמזון. ענקית הטק גם גרמה להרבה כעס בקרב ישראלים כאשר לא הוציאה הודעה בינלאומית על החטוף שלה, סשה טרופנוב, בכירה שלה הצטלמה עונדת תליון אנטישמי עם מפת ישראל מכוסה בסמל פלסטיני ומספר עובדים העבירו הודעות נגד מדיניות ישראל בעזה.
ג'יי פי מורגן צ'ייס, תאגיד בנקאי אמריקאי רב-לאומי, הפסיק את המפרסום בטוויץ' בחודשיים האחרונים, כך לפי מקורב לחברה ששוחח עם רשת CNN. המהלך הוא חלק מאסטרטגיה רחבה יותר שנועדה להגן על המותג מתוך דאגה לגבי התוכן שמופיע ליד המודעות שלהם. חלק מהשיקולים היו טענות אנטישמיות בפלטפורמה. לפחות שתי חברות אחרות, AT&T ודאנקין דונאטס, פרשו גם הן מפרסום בפלטפורמה, כך לפי רשת בלומברג.
שברון, תאגיד רב לאומי בתחום האנרגיה ונותן חסות לכנס החצי-שנתי של טוויץ' - TwitchCon, הביע אכזבה מטוויץ' בהצהרה ל-CNN לאחר הערות שנויות במחלוקת שנאמרו במהלך פאנל TwitchCon של סטרימרים מהמזרח התיכון. בכנס ארבע אושיות פופולריות מהרשת החברתית שיחקו עם הקהל באולם משחק שבו דורגו אנשים לפי מי הוא "ערבי", היושב בצד העליון והטוב של הטבלה, ומי הוא "אוכל חומוס צבר" - כלומר ישראלי - ויושב בצד התחתון של הטבלה.
After watching the full VoD of this, I retract my earlier statements. @djclancy999 and the people around him are absolutely anti-Semitic, it's insane to me that something like this could pass as "okay" as a Twitch sponsored panel, how many people even sign on this shit?
"Sabra"… pic.twitter.com/s6qGeUaeBi
"אין מקום בטוויץ' לגזענות, שנאה או הטרדה מכל סוג שהוא, כולל אנטישמיות ואיסלאמופוביה", כתב מנכ"ל טוויץ', דן קלנסי, בפוסט בבלוג של החברה, והוסיף כי טוויץ' "עובדת קשה כדי להבטיח שהקהילה תהיה מקום בטוח".
אחת הדמויות השנויות במחלוקת בפלטפורמה היא חסן פיקר, או כפי שהוא קורא לעצמו חסן בי, סטרימר המחזיק ב-2.8 מיליון עוקבים ומתואר כג'ו רוגן של השמאל האמריקאי. אבל אם תשאלו את ארגון StopAntisemitism, הוא דווקא אחד המועמדים המבטיחים בתחרות "אנטישמי השנה".
חבר בית הנבחרים מניו יורק, ריצ'י טורס, כתב מכתב לטוויץ' בחודש שעבר "בנוגע לתעמולה אנטישמית ואנטי-אמריקאית הנובעת מחסן פיקר, אחד מהסטרימרים המקוונים הגדולים בפלטפורמה". במכתב כתב טורס כך: "פיקר עשה דמוניזציה של יהודים אורתודוקסים ודה-הומניזציה של אדם יהודי שכינה כ'כלב חזיר צמא דם'". פיקר אמר ל-NBC News בחודש שעבר כי הסרטונים שצוטטו במכתב הוצאו מהקשרם והוא מתח ביקורת על ממשלת ישראל, לא על היהודים.
הלחץ על מפרסמים להפסיק לממן את טוויץ' הוא חלק מקמפיין שמובל על ידי תומכיו של דן סלטמן, המוכר בתור היוזר "DanCantStream" ועוקבים של סטיבן בונל המוכר בתור "Destiny". שניהם הושעו מטוויץ' מסיבות שונות: סלטמן הושעה על "עבירת כללי הטרדה", ודסטיני על "התנהגות מעודדת שנאה". סלטמן טוען שנחסם במטרה למנוע ממנו לדבר עם סטרימרים אחרים על בעיות בפלטפורמה. עוד הוא מתח ביקורת על פיקר, וטען שהקמפיין שלו כבר הגיע ליותר מ-100 מפרסמים.
בתגובה לשאלות של עיתונאי בלומברג, אמר סלטמן: "המטרה של הקמפיין שלנו היא פשוטה, המנכ"ל, דן קלנסי צריך להתפטר". הוא גם התייחס לחסימה שלו בפלטפורמה: "החסימה שלי מטוויץ' הייתה טקסית במקרה הטוב - הייתי בתהליך של מחיקת החשבון שלי כשהחסימה קרתה".
So this is the clip that I was perma banned from Twitch for lol
I should’ve been talking about Jews instead I guess smh
Still hosted on Twitch servers: https://t.co/1FMhRlyfwo pic.twitter.com/8DcMDCfQQT
"כאשר רשת חברתית גדולה כמו טוויץ' מעודדת, מקדמת ומגינה על אנטישמיות ארסית בפלטפורמה שלה, זה נכון שמפרסמים יהיו מודעים במי הם תומכים", כתב סלטמן במכתב.
בטוויץ' מנגד טוענים שהם אוכפים את המדיניות שלהם באופן שווה. "כל תוכן בפלטפורמה חייב לעמוד בהנחיות הקהילה שלנו, ואנו מיישמים את הכללים הללו באופן אובייקטיבי, על כל היוצרים שלנו. כשאנחנו מוצאים תוכן שמפר את הכללים האלה, אנחנו נוקטים פעולות אכיפה", אמרה החברה בהצהרה ביום רביעי האחרון.
בנובמבר, טוויץ' עדכנה את מדיניות התוכן כך שתכלול גם את המונח "ציוני" כאשר הוא משמש "כדי לתקוף או לבזות אדם אחר או קבוצת אנשים על בסיס הרקע או אמונתם הדתית". לעומת זאת החברה הכירה בכך שציונות מתייחסת לתנועה פוליטית, והשימוש במונח בהקשר זה, בין אם בתמיכה ובין אם לא, אינו מפר את המדיניות. באותו חודש, טוויץ' גם ביקשה מסטרימרים להשתמש בהאשטאג חדש, "פוליטיקה ובעיות חברתיות רגישות", בנושאים הקשורים לכך. התוויות הללו עוזרות למשתמשים לבחור מה הם רוצים לצרוך באתר, וגם למותגים תהיה שליטה רבה יותר על היכן המודעות שלהם מופיעות, כך לפי טוויץ'. "המטרה שלנו היא לא לאסור על שיח או ביקורת על מוסד או אידיאולוגיה, אלא למנוע שנאה מקוונת המופנית כלפי יחידים וקבוצות של אנשים", נכתב במדיניות החברה.